Αγαπητοί αναγνώστες,
Μετά από αρκετά χρόνια καθυστέρησης και χρονικής μετατόπισης της έναρξης λειτουργίας του σταθμού "Νομισματοκοπείο" που βρίσκεται εντός των ορίων της πόλης μας, αισθανόμαστε την ανάγκη να κάνουμε ορισμένες επισημάνσεις. Καταρχήν ιστορικά να πούμε ότι η Αγία Παρασκευή -για λόγους που δεν είναι του παρόντος- υπήρξε η μεγάλη αδικημένη στο θέμα του μετρό καθώς η χάραξη της γραμμής 3 δεν περιέλαβε στάση στην κεντρική μας πλατεία. Ο δε σταθμός με το όνομα "Αγία Παρασκευή" ουδεμία σχέση έχει με την πόλη μας. Ο μόνος σταθμός που βρίσκεται εντός πόλης αλλά ταυτόχρονα και πολύ μακριά από αρκετές γειτονιές είναι το "Νομισματοκοπείο". Ένας σταθμός που αρχικά "θα" άνοιγε το 2006, μετά έγινε 2007, 2008 και τελικά φτάσαμε στο Σεπτέμβριο του 2009. Ποια είναι όμως τα προβλήματα που έχουν ανακύψει;
Η αδικημένη Αγία Παρασκευή ετοιμάζεται να υποστεί μια ακόμη αδικία για την οποία καταβάλλονται προσπάθειες από το Δημοτικό Συμβούλιο ώστε να αποτραπεί. Αναφερόμαστε φυσικά στη μεταφορά 11 αφετηριών του Ο.Α.Σ.Α. στο χώρο που έχει διαμορφωθεί άνωθεν του σταθμού. Στην τελευταία ενημέρωση που είχαμε μέσω των ειδήσεων της δημοτικής ιστοσελίδας, δεν υπήρξε αναφορά στο αν είχαμε κάποια συμφωνία ανάμεσα στον αντιδήμαρχο κο Κρητικίδη και τους εκπροσώπους του Ο.Α.Σ.Α. για το θέμα. Πέρα από το σφάλμα όπου φτάνει το μετρό να τερματίζει αναγκαστικά και η πλειοψηφία των λεωφορείων λησμονώντας ότι πολλοί επιβάτες διαθέτουν κάρτα μόνο για λεωφορεία και αναγκάζονται με το "έτσι θέλω" να κάνουν χρήση τρένου ή να περιμένουν το ένα και μοναδικό Α5 για το κέντρο αφού το Β5 σπανίζει, υπάρχει μεγάλο περιβαλλοντικό ζήτημα. Η περιοχή θα επιβαρυνθεί με ρύπους δεκάδων λεοφωρείων που θα συνωστίζονται στη νέα αφετηρία. Ήδη σύμφωνα με το δημοτικό σύμβουλο κο Γαβρά "η θέση της 3ης πιο επιβαρυμένης περιοχής του λεκανοπεδίου (σύμφωνα με τις μετρήσεις του ΠΕΡΠΑ) θα εγκαταλειφθεί για να κατακτήσουμε την δεύτερη ή και την πρώτη θέση".
Οι πολίτες της Αγίας Παρασκευής ήδη αδικήθηκαν όταν έγινε η χάραξη του μετρό, γιατί τώρα θα πρέπει να αναπνεύσουν και τα δηλητήρια; Για πρέπει να έρθουν και οι 11 αφετηρίες εδώ; Γειτονικοί δήμοι που εξυπηρετούνται καλύτερα από το μετρό γιατί να μην υποδεχθούν και αυτοί κάποιες αφετηρίες; Γιατί επίσης κάποια λεωφορεία να μη συνεχίσουν να τερματίζουν στην Εθνική Αμυνα; Εμείς εκφράζουμε τη στήριξή μας απέναντι στο Δημοτικό Συμβούλιο (το θέμα δεν σηκώνει κομματικούς διαχωρισμούς) και ελπίζουμε να αποτρέψει αυτό το μεγάλο κίνδυνο.
Πάμε τώρα και σε ένα άλλο θέμα. Ήδη πριν σταματήσει η λειτουργία του τμήματος προς Χαλάνδρι και Δουκίσσης Πλακεντίας είχαμε παρατηρήσει το γεγονός ότι από / προς Δουκίσσης Πλακέντιας είχε συρμό κάθε 8 περίπου λεπτά τις ώρες αιχμής. Το αποτέλεσμα ήταν ότι έρχονταν τα τρένα στην Εθνική Αμυνα ήδη γεμάτα από κόσμο. Δε συζητάμε δε για τα τρένα που ξεκινούσαν από Αεροδρόμιο. Θεώρησε τότε πολύς κόσμος ότι η κατάσταση θα άλλαζε όταν θα άνοιγαν οι ενδιάμεσοι σταθμοί. Αυτό όμως δεν έγινε ποτέ. Αν εξαιρέσουμε τους περίοικους γύρω από το σταθμό, οι περισσότεροι χρειαζόμαστε ένα σημαντικό χρόνο για να φθάσουμε εκεί. Αν τυχόν έχει μόλις περάσει το τρένο θα πρέπει να περιμένουμε άλλα 7 περίπου λεπτά για να στριμωχτούμε μαζί με τους υπόλοιπους αναμένοντες σε ένα συρμό που θα καταφθάσει ήδη γεμάτος. Ουσιαστικά ο κερδισμένος χρόνος σε σχέση με το αν θα επιλέγαμε την Εθνική Αμυνα μειώνεται αισθητά λόγω της αναμονής του συρμού. Ενώ αν επιλέξει κανείς να αποβιβαστεί στο Πεντάγωνο και να πάρει άλλο συρμό που εκκινήσει άδειος για να πάει σαν άνθρωπος, τότε χάνεται το όποιο χρονικό κέρδος. Δεν είναι λίγοι αυτοί που το κάνουν και εν τέλει γεννάται το ερώτημα, γιατί κατασκευάστηκαν σταθμοί και επεκτάσεις αν είναι να μην εξυπηρετούνται όπως θα έπρεπε; Στη γραμμή 2 στις ώρες αιχμής έχει παρατηρηθεί να υπάρχουν συρμοί ανά δίλεπτο. Δε γινόταν λοιπόν και στη γραμμή 3 να έχει διαρκώς ανά δύο λεπτά τρένο;Οι επιβάτες του μετρό είναι κατά βάση εργαζόμενοι. Είναι αυτοί που πληρώνουν ετήσιες και μηνιαίες κάρτες αλλά υφίστανται τις ταλαιπωρίες από τις απεργίες και τις στάσεις στο συγκεκριμένο μέσο. Ούτε δικαιούνται επιστροφής χρημάτων για αυτό μολονότι το πρόστιμο αν δεν έχεις εισιτήριο είναι τσουχτερό. Ρωτούμε λοιπόν κι εμείς ως καθημερινοί του επιβάτες γιατί θα πρέπει να υποστούμε κάτι τέτοιο; Έρχεται χειμώνας, ιώσεις -δε μιλάμε για τη νέα γρίπη- κτλ, γιατί θα πρέπει να μεταφερόμαστε υπό τέτοιες ανθυγιεινές συνθήκες; Γιατί θα πρέπει η μέρα να ξεκινά με κούραση και ταλαιπωρία; Πότε οι συρμοί θα αρχίσουν να διέρχονται τακτικά όλο το μήκος της γραμμής.
Στρατής Μαζίδης