![]() |
pixabay / InfoTimisoara |
Σε πλήρη εφαρμογή τέθηκε το νέο Μητρώο Καταχώρισης Αδειών Χρήσης Κοινόχρηστων Χώρων, σύμφωνα με την Απόφαση υπ’ αριθμ. 19803 ΕΞ 2025, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β’ 3405/02.07.2025. Το Μητρώο ενσωματώνεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα myStreet και αποτελεί πλέον υποχρεωτικό εργαλείο για όλους τους Δήμους της χώρας, στο πλαίσιο του Νόμου 5188/2025 για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της δημόσιας διοίκησης.
Σκοπός του Μητρώου είναι η ψηφιακή καταγραφή, παρακολούθηση και διασφάλιση της διαφάνειας στις παραχωρήσεις κοινόχρηστων χώρων (πεζοδρόμια, πλατείες κ.λπ.) προς ιδιώτες και επιχειρήσεις – κυρίως για χρήση τραπεζοκαθισμάτων. Περιλαμβάνει τόσο αναλυτικά στοιχεία (όπως επωνυμία επιχείρησης, ΑΦΜ, διάρκεια παραχώρησης, ΑΔΑ), όσο και γεωχωρικά δεδομένα, τα οποία αποτυπώνονται σε χάρτη με τη μορφή πολυγώνων.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι παρέχεται η δυνατότητα καταγραφής καταγγελιών πολιτών για αυθαίρετες χρήσεις. Οι καταγγελίες εμφανίζονται στο χάρτη με πληροφορίες για την ημερομηνία, την περιγραφή του περιστατικού και την τρέχουσα κατάστασή τους.
Η εισαγωγή των δεδομένων στο Μητρώο πραγματοποιείται αποκλειστικά από εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους των Δήμων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), με τη χρήση των διαπιστευτηρίων της Δημόσιας Διοίκησης ενώ η πρόσβασή τους προϋποθέτει προηγούμενη εξουσιοδότηση μέσω της σχετικής υπηρεσίας.
Οι πολίτες έχουν πρόσβαση στο Μητρώο μέσω της εφαρμογής myStreet, γεγονός που ενισχύει τη διαφάνεια και διευκολύνει την αναφορά παραβάσεων.
Σκοπός του Μητρώου είναι η ψηφιακή καταγραφή, παρακολούθηση και διασφάλιση της διαφάνειας στις παραχωρήσεις κοινόχρηστων χώρων (πεζοδρόμια, πλατείες κ.λπ.) προς ιδιώτες και επιχειρήσεις – κυρίως για χρήση τραπεζοκαθισμάτων. Περιλαμβάνει τόσο αναλυτικά στοιχεία (όπως επωνυμία επιχείρησης, ΑΦΜ, διάρκεια παραχώρησης, ΑΔΑ), όσο και γεωχωρικά δεδομένα, τα οποία αποτυπώνονται σε χάρτη με τη μορφή πολυγώνων.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι παρέχεται η δυνατότητα καταγραφής καταγγελιών πολιτών για αυθαίρετες χρήσεις. Οι καταγγελίες εμφανίζονται στο χάρτη με πληροφορίες για την ημερομηνία, την περιγραφή του περιστατικού και την τρέχουσα κατάστασή τους.
Η εισαγωγή των δεδομένων στο Μητρώο πραγματοποιείται αποκλειστικά από εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους των Δήμων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), με τη χρήση των διαπιστευτηρίων της Δημόσιας Διοίκησης ενώ η πρόσβασή τους προϋποθέτει προηγούμενη εξουσιοδότηση μέσω της σχετικής υπηρεσίας.
Οι πολίτες έχουν πρόσβαση στο Μητρώο μέσω της εφαρμογής myStreet, γεγονός που ενισχύει τη διαφάνεια και διευκολύνει την αναφορά παραβάσεων.