Του Στρατή Μαζίδη
Γυρνώντας πίσω στο χρόνο κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 8 Δεκεμβρίου 2021 ο αντιδήμαρχος τεχνικών υπηρεσιών, Βασίλης Σάρκουλας εισηγήθηκε το ακόλουθο θέμα:
«έγκριση της μίσθωσης του δευτέρου ορόφου του κτιρίου επί της λεωφόρου Μεσογείων 396 στην Αγία Παρασκευή για χρήση από υπηρεσιακές δομές του Δήμου Αγίας Παρασκευής»
Ανέφερε ότι ο δήμος είχε άμεση ανάγκη για την εύρεση κατάλληλων χώρων για τη στέγαση υπηρεσιακών μονάδων του αλλά και των δημοτικών παρατάξεων. Συνέχισε τότε λέγοντας πως μετά από σχετική έρευνα βρέθηκε κατάλληλος χώρος 586,10 τετραγωνικών μέτρων στο δεύτερο όροφο του κτιρίου της παραπάνω διεύθυνσης ο οποίος συμπεριλαμβάνει και τη χρήση 6 θέσεων στάθμευσης. Το ακίνητο ανήκει στο Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας και είναι ιδανικό γιατί βρίσκεται απέναντι από το Δημαρχείο. Οι υπηρεσίες οι οποίες επρόκειτο να στεγαστούν στο συγκεκριμένο χώρο ήταν το αυτοτελές τμήμα πληροφορικής στρατηγικού προγραμματισμού και Οργάνωσης, το Τμήμα Κοινωνικής Αλληλεγγύης της διεύθυνσης Κοινωνικής Πολιτικής και υπηρεσίες που θα προκύψουν μετά την έγκριση του οργανισμού εσωτερικής υπηρεσίας.
Το ενοίκιο είχε συμφωνηθεί στα 2.500,00 ευρώ ανά μήνα με πρόβλεψη για αυξήσεις ανά πενταετία ανάλογα με τη διακύμανση του δείκτη τιμών καταναλωτή και η διάρκεια της μίσθωσης προσδιοριζόταν στα 10 χρόνια [2022-2032].
Το θέμα πέρασε κατά πλειοψηφία αλλά ή μίσθωση προχώρησε αρκετούς μήνες αργότερα και συγκεκριμένα τον Οκτωβρίου του 2022.
Μέχρι την στιγμή που γράφεται αυτό το κείμενο, ο Δήμος Αγίας Παρασκευής πληρώνει κανονικά το ενοίκιο αλλά δεν έχει κάνει απολύτως τίποτα με το ακίνητο 13 μήνες μετά την ενοικίαση του.
Σύμφωνα με πληροφορίες η κατάσταση του ακινήτου μόνο ως καλή δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.
Ως εκ τούτου τίθενται ορισμένα ερωτήματα τα οποία καλό είναι ο αναγνώστης να τα επεξεργαστεί και να τα απαντήσει μόνος του:
- την εποχή που συμφωνήθηκε να ενοικιαστεί το ακίνητο [Δεκέμβριος 2021] τα έργα της ανέγερσης του νέου Δημαρχείου είχαν μόλις ξεκινήσει και προχωρούσαν κανονικά. Θεωρητικά ήταν εντός χρονοδιαγράμματος και αναμενόταν κάποιος μήνες μετά τις εκλογές που έλαβαν χώρα πριν λίγο καιρό, να έχουν ολοκληρωθεί. Με ποιο σκεπτικό μισθώσαμε ένα χώρο για 10 χρόνια, όταν, με τα τότε δεδομένα, καλώς εχόντων των πραγμάτων μετά από 2-3 χρόνια θα μας ήταν άχρηστος; Ακόμα και με τα σημερινά δυσοίωνα δεδομένα που το δημαρχείο παραμένει μία τρύπα ενώ θα έπρεπε λογικά να ολοκληρώνεται, πάλι το πιο πιθανό είναι μέχρι το 2032 να έχει αποπερατωθεί.
- ήδη έχουμε ξοδέψει το 1/10 της διάρκειας της μίσθωσης χωρίς να έχουμε χρησιμοποιήσει το ακίνητο. Έχουμε πληρώσει 32.500 ευρώ και το κοντέρ συνεχίζει να γράφει.
- πόσα χρήματα άραγε απαιτούνται ώστε αυτός ο χώρος να είναι αξιοποιήσιμος; Γιατί αν μιλάμε για ένα ποσό δεκάδων χιλιάδων ευρώ, τότε αυτό θα πρέπει να διαιρεθεί με το 10 και στη συνέχεια με το 12 και αυτό που απομένει να προστεθεί στο ενοίκιο των 2.500,00 ευρώ για να δούμε πόσο μας στοιχίζει πραγματικά.
- ποια ήταν η "άμεση ανάγκη" όταν επί 13 μήνες μίσθωσης και σχεδόν 24 μήνες από τότε αποφασίστηκε η μίσθωση του ακινήτου δεν έχει γίνει καμία απολύτως εργασία ώστε να είναι έτοιμος για χρήση; Πού στεγάζονται όλο αυτό το διάστημα οι υπηρεσίες οι οποίες επρόκειτο να εγκατασταθούν στο ακίνητο;
- αφού τελικά αυτές οι υπηρεσίες κάπου κάπως στεγάζονται και λειτουργούν, χρειαζόμασταν πράγματι το χώρο;