Ποιες μάρκες αυτοκινήτων προτιμούν οι Έλληνες

Οριακή ανάπτυξη σημείωσε πέρσι η ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), το 2022 ταξινομήθηκαν 105.283 αυτοκίνητα (αξιοσημείωτο ποσοστό αυτών από τις εταιρείες leasing) έναντι 100.911 το 2021, 80.977 το 2020 και 114.109 το 2019.

Επιμέλεια: Φώτης Φωτεινός 

Η περσινή επίδοση, σύμφωνα με στελέχη της εγχώριας αγοράς, χαρακτηρίζεται «σε κάποιο βαθμό ικανοποιητική», εάν αναλογιστεί κανείς ότι η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις 9 χώρες της ΕΕ, στις οποίες η αγορά αυτοκινήτου σημείωνε το 2022 άνοδο, με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο να ανέρχεται στο -4,6%.

Σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΑΑ, πρώτη σε προτιμήσεις ήταν – για μία ακόμη χρονιά – η Toyota με μερίδιο αγοράς 14,1% (13% το 2021), δεύτερη ήταν η Hyundai με 8,7% (το ίδιο μερίδιο το 2021) και τρίτη η Peugeot με 8,6% (10,5% το 2021).

Η Tesla, με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, διέθεσε πέρσι 589 οχήματα έναντι 598 το 2021, διατηρώντας το ίδιο μερίδιο αγοράς (0,6%).

Το 2022, το μερίδιο αγοράς των επαναφορτιζόμενων αυτοκινήτων (BEV και PHEV) στην Ελλάδα ανήλθε στο 7,9% έναντι 6,9% το 2021.

Σε απόλυτα νούμερα, το 2022 ταξινομήθηκαν 8.337 επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα έναντι 6.961 το 2021.

Τα μερίδια της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου (2022)
ΚατάταξηΜάρκαΤαξινομήσειςΜερίδιο αγοράς (%)
1ΤΟΥΟΤΑ14.82814,1
2HYUNDAI9.1168,7
3PEUGEOT9.0938,6
4VW7.6647,3
5OPEL5.8085,5
6CITROEN5.3495,1
7MERCEDES4.7914,6
8FIAT4.7384,5
9KIA4.5514,3
10BMW4.4474,2

Πηγή: ΣΕΑΑ

Η εξέλιξη της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου

Όπως προαναφέρθηκε, σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΑΑ, το 2022 ταξινομήθηκαν 105.283 έναντι 100.911 το 2021, σημειώνοντας άνοδο 4,3%.

Σε γενικές γραμμές, η πορεία της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου χαρακτηρίστηκε το 2022 από διακυμάνσεις, καθώς άλλοι μήνες κινούνταν ανοδικά και άλλοι καθοδικά. Ωστόσο, από τον Αύγουστο και μετά, η αγορά κινήθηκε με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης.

Ειδικότερα, με μείωση ταξινομήσεων έκλεισαν οι ακόλουθοι μήνες: Ο Ιανουάριος με 28,9%, ο Μάρτιος με 6,4%, ο Απρίλιος με 8,9% και ο Ιούνιος με 20,1%.

Αντίθετα, με άνοδο έκλεισαν ο Φεβρουάριος με 27%, ο Μάιος με 10,5%, ο Ιούλιος με 2,8%, ο Αύγουστος με 39,7%, ο Σεπτέμβριος με 30,2%, ο Οκτώβριος με 23,1%, ο Νοέμβριος με 12,7% και ο Δεκέμβριος με 14,7%.

metaforespress.gr 

Νεότερη Παλαιότερη