Έρχεται η νέα τάση των food halls σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Η νέα τάση των food halls ήρθε και στην Ελλάδα με τις 2 πρώτες μεγάλες επενδύσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Όταν το 2007, ο Ιταλός επιχειρηματίας Oscar Farinetti μετέτρεψε ένα κλειστό εργοστάσιο παραγωγής βερμούτ κοντά στο Τορίνο στο πρώτο Eataly, λίγοι φαντάζονταν την επιτυχία που θα είχε το εγχείρημα.

Πόσο μάλλον ότι το food hall μεσογειακής διατροφής με έμφαση στην ιταλική κουζίνα και παράδοση θα επεκτεινόταν σε όλες τις περιοχές της Ιταλίας και σε ακόμη 9 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Σήμερα αριθμεί 8 food halls μόνο στις ΗΠΑ ενώ άνοιξε τα φτερά του μέχρι τη Ρωσία (Μόσχα), τη Σκανδιναβία (Στοκχόλμη), τη Λατινική Αμερική (Σάο Πάολο), τις Αραβικές χώρες και την Ασία.
 
Κάτι αντίστοιχο είναι και το όραμα πίσω από τα πρωτοποριακά Food Halls σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Το τελευταίο μάλιστα είναι το πρώτο που θα ανοίξει σε λίγες ημέρες ενώ το έτερο στην Αθήνα βρίσκεται ήδη σε φάση τελικού σχεδιασμού.

Η ανανεωμένη Agora Modiano στη Θεσσαλονίκη

Ανοίγει 1η Σεπτεμβρίου η νέα Agora Modiano στη Θεσσαλονίκη, πλήρως ανακαινισμένη και σύγχρονη αναβαθμίζοντας την εμπειρία των επισκεπτών και αποτελώντας ένα νέο τοπόσημο της Θεσσαλονίκης για κατοίκους και επισκέπτες.

Μάλιστα, έχει ήδη σχεδόν ολοκληρωθεί η εξωτερική όψη της νέας αγοράς, επί της Βασιλέως Ηρακλείου, όπως φαίνεται και στην παρακάτω φωτογραφία.
 
Agora Modiano - φωτo: Instagram

 Η στεγασμένη αγορά, που αντλεί έμπνευση από τον συνδυασμό των ισπανικών «Μercadο San Miguel» (finger food και ελαφριά πιάτα με προϊόντα που θα πωλούνται εντός της) και «La Bogueria» (ακατέργαστα τρόφιμα), έχει ως στόχο να ικανοποιεί όλες τις αισθήσεις και την ανάγκη των καταναλωτών για εμπειρίες, στο πλαίσιο της λεγόμενης «experience economy».

Η Αγορά Μοδιάνο είναι το πρώτο χαρακτηρισμένο μνημείο στην Ελλάδα που ανακατασκευάστηκε και παραδίδεται για χρήση στους πολίτες της Θεσσαλονίκης, αλλά και στους επισκέπτες της. Ολοζώντανο ορόσημο της Θεσσαλονίκης, όπως ξεκίνησε από τον ιδρυτή της, τον Έλι Μοδιάνο, το 1922 και συνεχίζει σήμερα ο Όμιλος Fais.

Στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της, η ανακαινισμένη αγορά υπολογίζεται πως θα προσελκύσει περί τα 4 εκατομμύρια επισκέπτες/τουρίστες και καταναλωτές, οι οποίοι στην τριετία εκτιμάται ότι θα προσεγγίσουν τα 7 εκατομμύρια.

Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά των καταστημάτων που θα λειτουργούν εντός της νέας αγοράς Μοδιάνο, θα είναι επτά, οκτώ και δέκα τετραγωνικών μέτρων, αλλά όπως είχε δηλώσει η υπεύθυνη επικοινωνίας του Ομίλου Φάις, κα Γεωργία Δώδου, θα δίνεται η δυνατότητα συνένωσης δύο, που όμως δεν θα πρέπει να ξεπερνούν τα 20 τ.μ..

Η αγορά, σύμφωνα με την ίδια, θα είναι εσωτερικά οργανωμένη σε γειτονιές, ανάλογα με τα είδη τροφίμων (κρέατα, ψαρικά και οπωρολαχανικά) αλλά και εθνικότητας (ελληνική, ιταλική ή ελβετική γωνιά).

Το νέο food hall στην Πανεπιστημίου

Ξεκινούν σύντομα τα έργα για το νέο Food Hall στο Αρσάκειο Μέγαρο στην Πανεπιστημίου.

Παρά τις καθυστερήσεις που σημειώθηκαν στην ανάπτυξη της μεγάλης επένδυσης στο κέντρο της Αθήνας λόγω της πανδημίας, σύμφωνα πλέον με δημοσιεύματα, αναμένεται σύντομα να ξεκινήσουν οι εργασίες. Αυτό αναμένεται να γίνει εντός φθινοπώρου.

Κάτι αντίστοιχο είναι και το όραμα της ομάδας που βρίσκεται πίσω από το πρωτοποριακό Food Hall που πρόκειται να δημιουργηθεί στο Αρσάκειο Μέγαρο.

Ανάμεσά τους και ο Άρης Κεφαλογιάννης, ο οποίος μιλώντας σε ραδιοφωνική εκπομπή το 2021 είχε παρουσιάσει το όραμα της Legendary Food, της οποίας ηγείται ως CEO: να δημιουργήσει έναν πρωτότυπο πολυχώρο μεσογειακής διατροφής και εφόσον το εγχείρημα στην Ελλάδα είναι επιτυχημένο, να μεταφερθεί και στο εξωτερικό, όπως το Eataly.


Αρσάκειο Μέγαρο - Φωτό: Τατιάνα Μπόλαρη / Eurokinissi
 Αρσάκειο Μέγαρο – Φωτό: Τατιάνα Μπόλαρη / Eurokinissi

Στο χώρο του Αρσακείου Μεγάρου, στο ιστορικό τετράγωνο των οδών Σταδίου, Πανεπιστημίου, Πεσμαζόγλου και Αρσάκη, θα διαμορφωθεί ένας πολυχώρος με καταστήματα πώλησης ελληνικών μεσογειακών προϊόντων, χώρους εστίασης καθώς και μαγαζιά που θα διαθέτουν το λεγόμενο fine fast food, όπως είχε παρουσιαστεί το 2020.

Γρήγορο φαγητό, μεν, υγιεινό και προσαρμοσμένο στην ελληνική μεσογειακή διατροφή δε. Αυτός, άλλωστε, είναι και ο απώτερος σκοπός. Να προβληθούν τα ελληνικά προϊόντα και η ελληνική μεσογειακή δίαιτα σε μία ευρύτερη αγορά που θα δίνει τη δυνατότητα και του ηλεκτρονικού εμπορίου (σ.σ. πέραν της φυσικής παρουσίας κάθε πιθανού επισκέπτη ή καταναλωτή), ώστε τα προϊόντα της χώρας να ταξιδεύουν και να γίνονται διαθέσιμα σε όλο τον κόσμο.

Το Πρόγραμμα Αξιοποίησης περιλαμβάνει την αναδιαμόρφωση της Στοάς Βιβλίου, της Στοάς Ορφέως και του Αίθριου του Αρσακείου, συνολικής έκτασης 11.000 τ.μ., ενώ θα παραμείνουν ως έχουν οι χώροι που μισθώνει από το 1984 το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το ύψος της επένδυσης για την πρώτη αυτή φάση υπολογιζόταν στα 12 εκατ. ευρώ ενώ αναμένεται να δημιουργηθούν 500 άμεσες θέσεις εργασίας.

Η Legendary Food, η οποία έχει μισθώσει το χώρο από την Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία για τα επόμενα 35+2 έτη για 1,2 εκ. ευρώ ετησίως, θα κρατήσει η ίδια ένα ποσοστό της τάξης του 30% της εμπορικής εκμετάλλευσης του χώρου, ενώ θα διαθέσει προς μίσθωση το υπόλοιπο 70% σε άλλες επιχειρήσεις. Με βασικό γνώμονα, πάντοτε, την προώθηση και ανάδειξη της ελληνικής μεσογειακής δίαιτας.

Σημειώνεται ότι τα παραπάνω προέβλεπαν τα αρχικά πλάνα που είχαν ανακοινωθεί κατά την παρουσίαση της επένδυσης.

Πλέον, το τοπίο είναι τελείως διαφορετικό οπότε αναμένονται διαφοροποιήσεις που θα αποτυπωθούν στα τελικά πλάνα δημιουργίας του Food Hall.

bizness.gr  / Παύλος Ρίζος


Νεότερη Παλαιότερη