Μιχάλης Γαβράς: Η συμπεριφορά της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ συνιστά πολιτικό πρόβλημα

gavras

Η επιμονή της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, να λειτουργήσει τα πάρκιν στους σταθμούς Δουκ.Πλακεντίας και Χαλάνδρι με εισιτήριο και να ανεγείρει Γραφεία 6.000τμ για τους 400 υπαλλήλους της, πάνω από το αμαξοστάσιο, συνιστά μείζον πολιτικό θέμα για την ίδια την Κυβέρνηση. Και εξηγούμαι:


Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, είναι μια δημοσίου συμφέροντος ΑΕ με μοναδικό μέτοχο το δημόσιο, δηλ. το κοινωνικό σύνολο. Η συμπεριφορά της λοιπόν θα πρέπει να λαμβάνει ιδιαιτέρως υπ’ όψιν τις υποχρεώσεις της πολιτείας απέναντι στην περιοχή για τα προβλήματα που δημιουργεί η λειτουργία της και να μην συμπεριφέρεται ως μια κοινή κερδοσκοπική ΑΕ.


Για τα πάρκιν.


Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ μαζί με την ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ «φυτεύοντας» όγκους μπετόν σε μια αδόμητη και ημιδασωμένη περιοχή, μαζί με την διέλευση και στάθμευση χιλιάδων αυτοκινήτων καθημερινά, άλλαξαν δραματικά τον περιβαλλοντικό χαρακτήρα της περιοχής και τραυμάτισαν ανεπανόρθωτα το περιβαλλοντικό ισοζύγιο. Τα μέτρα «αποκατάστασης» αυτού του ισοζυγίου, δεν υλοποιήθηκαν ποτέ.




  • Είχαν υποσχεθεί πως θα κάνουν υπόγειο το ένα πάρκιν στην Δουκ.Πλακεντίας και θα δενδροφύτευαν το ισόγειο.

  • Αφού με παρέμβαση του τότε υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ Σουφλιά, είχε ανασταλεί η ανέγερση των Γραφείων, είχαν δεσμευθεί πως θα τοποθετήσουν πάνω στις κολώνες του αμαξοστασίου μεγάλες γλάστρες με κατάλληλα αειθαλή δένδρα.


Τίποτε από όλα αυτά δεν πραγματοποιήθηκε.


Η σημερινή τους συμπεριφορά, είναι απαράδεκτη, για τα πολιτικά χαρακτηριστικά που έχουν.




  • Η ευθύνη των συναρμόδιων υπουργείων είναι αυτονόητη.

  • Η κυβέρνηση δεν μπορεί να κοστολογεί τον τραυματισμό του περιβάλλοντος για 25.000€ το μήνα.

  • Η οικονομίστικη προσέγγιση δεν της αρμόζει.

  • Οφείλει να κατανοήσει τις ευθύνες της και να εξαναγκάσει την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ να συμμορφωθεί στις επιταγές της προστασίας του περιβάλλοντος  και να υλοποιήσει τις παρεμβάσεις που επιτάσσει η ανάγκη για την προστασία του περιβάλλοντος.



Για την ανέγερση του κτιρίου


Αυτή η εξαγγελία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ προσβάλλει κατάφορα τον δημοσίου συμφέροντος χαρακτήρα της. Μια τέτοια εταιρεία οφείλει τα οποιαδήποτε πλεονάσματα προκύπτουν από την ορθή διαχείριση (κέρδη δεν εννοούνται σε μια τέτοια εταιρεία), να τα επιστρέφει στο κοινωνικό σύνολο με βελτίωση των υπηρεσιών, μείωση του κομίστρου και περιβαλλοντικές παρεμβάσεις.


Εκτός από την ανωτέρω προσέγγιση, η απόφαση για την ανέγερση του κτιρίου, φαντάζει ιδιαίτερα εγωιστική και αλαζονική, αν σκεφτούμε την οικονομική κατάσταση της χώρας και την πληθώρα κτιρίων του Δημοσίου που παραμένουν αναξιοποίητα. Η χώρα μας ακόμα δεν έχει βγει από την οικονομική κρίση και δεν περισσεύει κανένα Ευρώ για να σπαταλιέται σε τέτοιες φαραωνικές αντιλήψεις και κατασκευές.



Γιατί ζητάμε ΕΛΕΥΘΕΡΑ και ΑΝΟΙΧΤΑ πάρκιν


Είναι φανερό, πως όσο η πολιτεία - ΟΑΣΑ δεν θα παρέχει στους κατοίκους των γειτονικών δήμων




  • αστικές συγκοινωνίες, που να προσφέρουν δρομολόγια με μεγαλύτερη συχνότητα, με ΑΚΡΙΒΕΙΑ, ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ και ΤΑΧΥΤΗΤΑ,

  • να μην έχουν ανάγκη να έρχονται με το ΙΧ τους στους Σταθμούς του ΜΕΤΡΟ

  • τότε θα πρέπει να παρέχει ΔΩΡΕΑΝ τα πάρκιν στους πελάτες της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.


 


Υ.Γ. Οι πρώτες μέρες λειτουργίας του επί πληρωμή πάρκιν, με την ελάχιστη προσέλευση σε αυτό, έδειξαν την επιδείνωση της περιβαλλοντικής κατάστασης, που ήδη βιώνει η περιοχή γύρω από τους σταθμούς:




  • αυθαίρετη και παράνομη στάθμευση, με κατάργηση όλων των κανόνων για μια στοιχειωδώς ανεκτή κυκλοφοριακή κατάσταση. Πλήρης κατάληψη κάθε πεζοδρομίου στους γύρω δρόμους.

  • οικονομική αποτυχία του εγχειρήματος


Μιχάλης Γαβράς
Ορθοπαιδικός χειρουργός
π.Δημοτικός Σύμβουλος Αγίας Παρασκευής
π.Πρόεδρος Περιβαλλοντικού Πολιτιστικού Συλλόγου
Κοντοπεύκου-Παραδείσου-Πευκακίων Αγ.Παρασκευής
Νεότερη Παλαιότερη