Η Ένωση Συλλόγων Γονέων για τις συνενώσεις

Επανερχόμαστε σε ένα θέμα που όπως φαίνεται θα συνεχίσει να μας απασχολεί την Αγία Παρασκευή για αρκετό διάστημα μέχρι να βεβαιωθούμε ότι αποφύγαμε –αν αποφύγουμε- οριστικά τον κίνδυνο. Η ελληνική κυβέρνηση έκρινε ότι τα προβλήματα της χώρας ξεκινούν από τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων και την παροχή της –ας το δεχθούμε- δωρεάν παιδείας.. κάποιοι φωτεινοί εγκέφαλοι σκέφθηκαν τη συγχώνευση (sic) ή κοινώς το κλείσιμο ορισμένων σχολείων και το στοίβαγμα των μετέωρων μαθητών που θα προκύψουν σε άλλα σχολεία της περιοχής. Το θέμα αρχίζει και παίρνει σημαντικές διαστάσεις σε όλη τη χώρα. Αυτό συνέβη και στην πόλη μας. Το αναδείξαμε στον απόηχο της κοπής της πίτας του Συλλόγου Κατοίκων Τσακού και συνέχισε την περασμένη Τετάρτη (9/2/2011) η δραστήρια Ένωση Συλλόγων Γονέων Σχολείων Αγίας Παρασκευής όπου σας παραθέτουμε αυτούσια την πολύ ενδιαφέρουσα εισήγηση της προέδρου Αύρας Μπασακίδου-Καράμπελα (εμείς υπογραμμίζουμε ορισμένα βασικά σημεία) :


Η Ένωση και οι Σύλλογοι Γονέων Αγίας Παρασκευής γνωρίζοντας σε βάθος την κατάσταση των σχολικών μονάδων της πόλης προέβησαν σε συγκεκριμένες ενέργειες προκειμένου να ενημερωθούν για τις φημολογούμενες συγχωνεύσεις-συνενώσεις ή όπως αλλιώς ονομαστούν στο μέλλον οι καταργήσεις σχολείων.


Σε συνάντηση με τον πρόεδρο του ΟΣΚ αντιληφθήκαμε τη βασική σύλληψη του σχεδίου του ΥΠΔΒΜΘ προκειμένου να μειώσει το κόστος λειτουργικών δαπανών του. Συνενώνονται σχολεία και στα κτήρια που εκκενώνονται στεγάζονται υπηρεσίες του ΥΠΔΒΜΘ οι οποίες στεγάζονται σε κτήρια επ’ ενοικίω.


Σε συνάντηση με τον Διευθυντή Δ.Ε. Β΄Αθήνας παρόντων 30 γονέων εκπροσώπων του ΔΣ της Ένωσης και των ΔΣ των Συλλόγων Γονέων των 1ου και 5ου Γυμνασίων και 1ου, 3ου και 6ου Δημοτικών μας επισημάνθηκε ότι ο κ. Διευθυντής προτίθεται να εισηγηθεί ότι δεν είναι δυνατή η ατόφια συγχώνευση-συνένωση του 1ου Γυμνασίου με άλλο γυμνάσιο. Παράλληλα όμως δεν απέκλεισε την κατάτμηση ενός εκ των τριών γυμνασίων και την απορρόφηση των μαθητών στα άλλα δύο γυμνάσια.


Η ενημέρωση και από τους δύο παράγοντες μας ανησύχησε ιδιαίτερα διότι γνωρίζουμε ποια σχολεία της πόλης είναι οι «αδύνατοι κρίκοι». Δεδομένου δε ότι στην πόλη μας στεγάζονται σε 3(τρία) κτήρια επ’ ενοικίω οι διοικητικές υπηρεσίες του ΥΠΔΒΜΘ η ανησυχία μας εντάθηκε και γι’ αυτό δηλώσαμε ευθαρσώς ότι ως Ένωση και Σύλλογοι Γονέων δεν υπάρχει περίπτωση να αποδεχθούμε οποιαδήποτε συνένωση-συγχώνευση=κατάργηση σχολείου στην πόλη μας.


Από τα στοιχεία που θα καταθέσουμε κατά τη συνεδρίαση αποδεικνύεται ότι:


1/ Κανένας δημογραφικός λόγος δεν συντρέχει ώστε να καταργηθεί ένα εκ των τριών γυμνασίων της άνω της Μεσογείων περιοχής (1ο , 2ο και 5ο ). Επιπλέον, η χωροταξική τους θέση που συναρτάται από τις οδικές αρτηρίες Λεωφ.Μεσογείων, Ελ.Βενιζέλου, Πελοποννήσου καθιστούν επικίνδυνη την καθημερινή διέλευση των παιδιών μας, σε περίπτωση συγχώνευσης-συνένωσης=κατάργησης ενός εκ των τριών γυμνασίων.


Το ότι πρέπει να γίνει καλύτερος καταμερισμός ανάμεσα στα 3 γυμνάσια είναι σίγουρο.   Η Ένωση Γονέων έχει εδώ και χρόνια καταθέσει προτάσεις στην ΔΕΠ τις οποίες μάλιστα η ΔΕΠ έκανε δεκτές και τις προώθησε ως απόφασή της στην Διεύθυνση Δ.Ε. ως όφειλε. Η Διεύθυνση της Δ.Ε. όμως δεν τις προώθησε ώστε το πρόβλημα να αντιμετωπιστεί.


2/ Η συγχώνευση-συνένωση των συστεγαζόμενων δημοτικών σχολείων (4ο – 10ο και 5ο -11ο) καμία εξοικονόμηση δεν θα επιφέρει παρά μόνο το επίδομα ενός διευθυντή ( περίπου 2.500 ευρώ ετησίως) ΕΚΤΟΣ ΕΑΝ με τη συνένωση δημιουργηθούν τμήματα 26 μαθητών τουλάχιστον,  οπότε θα υπάρχει «εξοικονόμηση» μισθών εκπαιδευτικών.


3/ Η κατάργηση του 1ου ΕΠΑΛ επειδή στεγάζεται σε κτήριο επ’ ενοικίω είναι κοντόφθαλμη.  ΕΚΤΟΣ ΕΑΝ έχει προαποφασισθεί ότι του «ΜΠΑΡΜΠΙΚΑ» δεν θα ολοκληρωθεί ή όταν ολοκληρωθεί θα γίνει οτιδήποτε άλλο εκτός από σχολείο.


Η εκτίμησή μας είναι ότι,  στο όνομα «εξοικονόμησης» κάποιων κονδυλίων όπως αναγράφονται στον προϋπολογισμό του ΥΠΔΒΜΘ, τα αποτελέσματα των συγχωνεύσεων-συνενώσεων= καταργήσεων στο πολύ άμεσο μέλλον θα είναι:




  • Διόγκωση του αριθμού των μαθητών ενός σχολείου, δηλαδή: α) εξαφάνιση του σχολείου της γειτονιάς, β) Σε συνδυασμό με τον μειωμένο αριθμό εκπαιδευτικών (εφαρμογή της αναλογίας 5/1) αλλά και με την έξαρση των κοινωνικών προβλημάτων λόγω και της οικονομικής κρίσης θα έχουμε έντονη έξαρση της επιθετικότητας των παιδιών


-Αύξηση του κόστους λειτουργίας και συντήρησης ενός σχολείου, λόγω υπερπληθώρας μαθητών


-κατάργηση πολλών αιθουσών που παίζουν καθοριστικό ρόλο στην μαθησιακή διαδικασία (εργαστήρια, βιβλιοθήκης, αίθουσες Η/Υ)




  • Αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, δηλαδή


-υποβάθμιση της ποιότητας διδασκαλίας, παρά τα μεγάλα λόγια οδηγούμαστε σε τμήματα 30 παιδιών και παραπάνω, όπου θα απαιτούμε από τους κακοπληρωμένους εκπαιδευτικούς να παράξουν εκπαιδευτικό έργο και μάλιστα για το «νέο, ψηφιακό» σχολείο


-σε δύσκολες οικονομικές συνθήκες για τη μέση οικογένεια θα έχουμε αύξηση του αριθμού των παιδιών με μειωμένες επιδόσεις ενώ πολλοί γονείς θα οδηγηθούν από το υστέρημά τους να βοηθήσουν τα παιδιά τους πληρώνοντας περισσότερες φροντιστηριακές ώρες και μάλιστα από μικρότερες τάξεις


-ακόμα χειρότερες συνθήκες για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες όποιας μορφής


-αύξηση του αριθμού των παιδιών που σταματάνε νωρίς το σχολείο




  • Παύση διαδικασιών ανέγερσης νέων σχολικών κτηρίων


- καταργώντας το 11ο τότε δεν θα υπάρχει λόγος ανέγερσης του νέου 6θέσιου στο επί της οδού Πατρόκλου οικόπεδο


- καταργώντας το 1ο ΕΠΑΛ, το μοναδικό ΕΠΑΛ σε μια πόλη περίπου 100.000 κατοίκων στο οποίο την τρέχουσα σχολική χρονιά φοιτούν 234 μαθητές, τίθεται σε αμφισβήτηση η αποπεράτωση του «ΜΠΑΡΜΠΙΚΑ».




Ζητάμε από το Δημοτικό Συμβούλιο  να αποφασίσει σήμερα ότι:


Για  λόγους δημογραφικούς, χωροταξικούς των σχολείων, κατάστασης των υπαρχόντων κτηριακών υποδομών όπως αυτά αναφέρονται στην εισήγηση και στα αναλυτικά στοιχεία,  το Δημοτικό Συμβούλιο δεν συμφωνεί να γίνει ουδεμία συγχώνευση-συνένωση σχολείων στην πόλη της Αγίας Παρασκευής.  Η όποια συγχώνευση-συνένωση-κατάργηση εκτιμούμε ότι θα δημιουργήσει υπερπληθώρα μαθητών στα υπόλοιπα σχολεία με αποτέλεσμα την δυσχερή λειτουργία των σχολείων και την υποβάθμιση της ποιότητας παρεχόμενης εκπαίδευσης στους  μαθητές λόγω της αυξημένης αναλογίας που θα προκύψει μεταξύ διδασκόντων/διδασκομένων.


Εκτός από τα λόγια της λογικής επιτρέψτε μας να καταθέσουμε και τα λόγια της καρδιάς των γονιών που έξω από οποιαδήποτε πολιτική-κομματική-παραταξιακή ή όποιου άλλου είδους λογική,  αγωνιά για το μέλλον των παιδιών του. Αυτή η αγωνία μας είναι που μας κάνει αποφασιστικούς και που μας ωθεί –με τα ελάχιστα μέσα και δυνάμεις μας – να υπερασπιζόμαστε μέχρι τέλους την μόρφωσή τους!...


Τι κρατάμε λοιπόν; Το κλείσιμο μονάδων, το κλείσιμο σχολείων για να βρουν έτοιμα και δίχως ενοίκιο διοικητικές υπηρεσίες του Υπουργείου! Το ότι ο διευθυντής δεν απέκλεισε «την κατάτμηση ενός εκ των τριών γυμνασίων και την απορρόφηση των μαθητών στα άλλα δύο γυμνάσια». Συγγνώμη, αλλά σε απλή μετάφραση, κλείσιμο δε σημαίνει; Δηλαδή θα κάνει μεν την αρνητική εισήγηση αλλά προφανώς ούτε από αυτόν εξαρτάται. Οι δε οικονομίες που θα προκύψουν θα είναι ανάξιες αναφοράς, εκτός αν πάμε σε τάξεις με 26 παιδιά ανα τμήμα ούτως ώστε να μειωθούν οι διδακτικές ώρες με ότι αυτό συνεπάγεται.


Η Ένωση Γονέων όμως προχώρησε σε εξέταση των ενδεχομένων συγχωνεύσεων σχολείων δίνοντας απτά στοιχεία και αριθμούς. Έχει ενδιαφέρον να τα μελετήσουμε προσεκτικά:

Α/       ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗΣ-ΣΥΝΕΝΩΣΗΣ=ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΕΚ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ  ΤΗΣ ΑΝΩ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

Σχολική χρονιά 2010-2011

Δύναμη μαθητών των 3 γυμνασίων ανά τάξη

1ο 2ο 5ο

Α΄τάξη                       53                  108                   60

Β΄τάξη                       36                    97                   88

Γ΄τάξη                       61                   112                  66

ΣΥΝΟΛΟ                150                 317                  214      =  681 & τα τρία γυμνάσια




Δύναμη μαθητών των 5 δημοτικών ανά τάξη

1ο 2ο 3ο 6ο 8ο

Α΄τάξη                       46                    48                    62                    43                    50       =249

Β΄τάξη                       35                    43                    48                    56                    46        =228

Γ΄τάξη                       47                    46                    60                   43                    54        =250

Δ΄τάξη                       51                    44                    53                    35                    44        =227

Ε΄τάξη                       41                    50                   48                    46                    35        =220

ΣΤ΄τάξη                    38                    65                    57                    37                    45        =242




ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ ΣΕ ΒΑΘΟΣ ΧΡΟΝΟΥ ΤΩΝ ΕΞΙ ΕΠΟΜΕΝΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΤΩΝ

2010-2011                681

2011-2012                 684

2012-2013                683

2013-2014                689

2014-2015                697

2015-2016                705

2016-2017                 727




Όπως λοιπόν προκύπτουν από τα παραπάνω:

- Κανένας δημογραφικός λόγος δεν συντρέχει για κατάργηση ενός εκ των τριών γυμνασίων.

- Σ’ αυτήν την περίπτωση και λόγω της συγκεκριμένης χωρητικότητας των σχολικών κτηρίων τότε οδηγούμαστε σε τμήματα άνω των 30 μαθητών.




Β/        ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗΣ-ΣΥΝΕΝΩΣΗΣ=ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΤΑ ΣΥΣΤΕΓΑΖΟΜΕΝΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ 4ου – 10ου ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ




ΤΑΞΗ             ΣΧ.ΕΤΟΣ 2010-11               ΣΧ.ΕΤΟΣ 2011-12

4ο 10ο ΕΝΙΑΙΟ

Α΄                               23+21             23= 3 τμ/67

Β΄                                21                    19= 2 τμ/40  2Χ22 +1Χ23             =3τμ/67

Γ΄                                18                    18= 2τμ/36   2Χ20                          =2τμ/40

Δ΄                               23+20            23= 3τμ/66   2Χ18                           =2τμ/36

Ε΄                                18+17             17= 3τμ/52    3Χ22                         =3τμ/66

ΣΤ΄                             17                    17 = 2τμ/34   2Χ17+1Χ18              =3τμ/52***



Εάν τηρηθεί το μέχρι 25 παιδιά ανά τμήμα τότε παραμένει ο ίδιος αριθμός τμημάτων, άρα η μόνη εξοικονόμηση είναι η θέση μίας διευθύντριας δηλαδή το επίδομα των 235 ευρώ μικτάΧ12 μήνες= 2.820 Ευρώ συνολικά.


Είναι όμως επίφοβο, στο πλαίσιο της «οικονομίας» να οδηγηθούμε σε τμήματα μεγαλύτερα προκειμένου να εξοικονομήσουμε μισθούς δασκάλων π.χ. η ΣΤ΄τάξη του έτους 2011-2012 52 παιδιά=2Χ26!!! Κι όλα αυτά στο πιο προβληματικό κτηριακά σχολείο της πόλης!!!





ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ 5ου – 11ου ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ




ΤΑΞΗ             ΣΧ.ΕΤΟΣ 2010-11               ΣΧ.ΕΤΟΣ 2011-12

5ο 11ο ΕΝΙΑΙΟ

Α΄                               22                    22= 2 τμ/44

Β΄                                17+16             18= 3 τμ/51              2Χ22               =2τμ/44

Γ΄                                24+23             24= 3τμ/71                1Χ25+1Χ26   =2τμ/51***

Δ΄                               17+18             17= 3τμ/52                2Χ24+1Χ23   =3τμ/71

Ε΄                                21+20             21= 3τμ/62               2Χ17+1Χ18    =3τμ/52***

ΣΤ΄                             21+20             19 = 3τμ/60              2Χ20+1Χ22   =3τμ/62

Εάν τηρηθεί το μέχρι 25 παιδιά ανά τμήμα τότε παραμένει ο ίδιος αριθμός τμημάτων  άρα η μόνη εξοικονόμηση είναι η θέση ενός διευθυντή-διευθύντριας δηλαδή το επίδομα των 235 ευρώ μικτάΧ12 μήνες= 2.820 Ευρώ συνολικά. Είναι όμως επίφοβο, στο πλαίσιο της «οικονομίας» να οδηγηθούμε σε τμήματα μεγαλύτερα προκειμένου να εξοικονομήσουμε μισθούς δασκάλων π.χ. η Γ΄τάξη και η Ε΄τάξη του έτους 2011-2012 οπότε θα έχουμε μείωση κατά 2 τμήματα οπότε «οικονομία» κατά 2 δασκάλους!!!

Η Ένωση Γονέων πρόσφατα απέστειλε την παρακάτω αξιόλογη επιστολή:

«Όταν κλείνει ένα σχολείο, ανοίγει μια φυλακή»


Μεταξύ 20-24/01 (μόλις τέσσερις ημέρες κρίθηκε ότι αξίζει να συζητηθεί αυτό το τόσο σοβαρό θέμα) έλαβε χώρα η «δημόσια διαβούλευση» με θέμα τις συνενώσεις-συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων. Εμείς, ως Ένωση και Σύλλογοι Γονέων ΔΕΝ συμμετείχαμε διότι δεν είχαμε χρόνο να καταθέσουμε εκθέσεις ιδεών ως απαντήσεις σε ερωτήματα υποβολιμαία.


Πιστεύουμε ότι τα παιδιά μας και το μέλλον τους δεν χωράνε σε λογιστικούς πίνακες και σε κουτάκια με αριθμούς. Η συγχώνευση-συνένωση ή όπως αλλιώς ονομαστεί Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ μας βρίσκει αντίθετους.


Και αν κάποιος αναρωτηθεί «που είναι το κακό να συγχωνευθούν σχολεία  στην δύσκολη σημερινή οικονομική κατάσταση της χώρας;», ΕΜΕΙΣ απαντάμε:


1ον μέσω της συγχώνευσης δημιουργούνται τμήματα με 25 μαθητές στην Πρωτοβάθμια και 30 μαθητές στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, κατ’ ελάχιστον. Το μοναδικό «θετικό» αποτέλεσμα για το Υπουργείο Παιδείας αλλά όχι φυσικά για τα παιδιά μας, θα είναι η πραγματοποίηση της επιδιωκόμενης μείωσης του αριθμού προσλήψεων εκπαιδευτικού προσωπικού. Παράδειγμα: η πιθανή «συγχώνευση» 2 συστεγαζόμενων δημοτικών που τη φετινή σχολική χρονιά έχουν συνολικά 15 τμήματα με μ.ο. 22 μαθητές το καθένα, για να αποφέρει μείωση κόστους μεγαλύτερο από το επίδομα του 1 διευθυντή,  θα πρέπει να μειωθεί και ο αριθμός των τμημάτων ώστε να «γλιτώσουμε» το μισθό κάποιων εκπαιδευτικών. Επομένως για να επιτευχθεί αυτό οδηγούμαστε σε τμήματα των 25 και πλέον παιδιών!!!


2ον θα αποκτήσουμε τεράστιες σχολικές μονάδες άνω των 350 μαθητών, των οποίων οι συνέπειες είναι γνωστές σε όλους μας, όπως: αύξηση ενδοσχολικής βίας, απρόσωπες σχέσεις μαθητών –καθηγητών, υποβάθμιση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, μείωση ενδιαφέροντος για μάθηση. Παράδειγμα: τα 3 γυμνάσια της πάνω από την Μεσογείων περιοχής, έχουν τη φετινή σχολική χρονιά συνολικά 681 μαθητές.  Ο αναμενόμενος αριθμός μαθητών για την επόμενη σχολική χρονιά, ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ 3 ΓΥΜΝΑΣΙΑ είναι 684. Εάν «συγχωνευθεί»- καταργηθεί 1 από τα 3, τα άλλα 2 γυμνάσια θα έχουν από 350 μαθητές το λιγότερο το καθένα!!!


3ον έντονα τίθεται και το ερώτημα: σε ποια σχολεία θα στοιβαχτούν τόσοι πολλοί μαθητές; Στα ήδη υπάρχοντα σχολεία της πόλης μας με την ελλειπή  υλικοτεχνική υποδομή, την άσχημη κατάσταση των κτιρίων, τους ανεπαρκείς χώρους για τα παιδιά μας; Αν θυμηθούμε τις υποσχέσεις του Υπουργείου με τις οποίες ξεκίνησε το ολοήμερο σχολείο το 1998 και την κατάσταση που βρίσκεται αυτό σήμερα (ανυπαρξία τραπεζαριών, τραπεζοκόμων, καθαριστριών, δασκάλων ειδικοτήτων κλπ), θα έχουμε και την απάντηση για την αποτελεσματικότητα των επιχειρούμενων συγχωνεύσεων.


4ον είναι φανερό ότι κλείνοντας σχολεία το Υπουργείο Παιδείας θα πετύχει τη μείωση του προϋπολογισμού στα λειτουργικά του έξοδα, αφού θα εκμεταλλευτεί τα «άδεια» πλέον σχολεία για να στεγάσει τις διοικητικές υπηρεσίες του (γραφεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) γλυτώνοντας από τα ενοίκια τα οποία πληρώνει μέχρι σήμερα!!! Τα σχολεία όμως δεν είναι προβληματικές, ζημιογόνες επιχειρήσεις που πρέπει να κλείσουν επειδή η ζημία είναι περισσότερη από το κέρδος.


Από τα παραπάνω προκύπτει εμφανώς ότι δεν επιτυγχάνεται κάποιος παιδαγωγικός ή εκπαιδευτικός σκοπός  στις επιχειρούμενες συγχωνεύσεις, παρά μόνο ο σκοπός άλλης μιας μείωσης των εξόδων για την παιδεία και τα σχολεία.


Για εμάς τους γονείς που μοχθούμε καθημερινά για το αύριο των παιδιών μας, που δεν μπορούμε ή δεν θέλουμε να στείλουμε τα παιδιά μας σε ιδιωτικά σχολεία (όπως τα στέλνουν οι περισσότεροι εκ των σχεδιαστών των συγχωνεύσεων), που πιστεύουμε ότι η παιδεία είναι ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΓΑΘΟ, στο οποίο πρέπει να έχουν πρόσβαση όλα τα παιδιά από όπου και αν προέρχονται,


ΖΗΜΙΑ είναι το κάθε σχολείο που κλείνει,


ΖΗΜΙΑ είναι το σχολείο που διώχνει και απορρίπτει τους μαθητές του,


ΖΗΜΙΑ είναι το σχολείο που προσφέρει τη γνώση ανάλογα με το οικονομικό επίπεδο των μαθητών του.


ΚΕΡΔΟΣ είναι το ανοιχτό ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ σχολείο, με μόνιμο, αποδοτικό, εκπαιδευμένο και καλοπληρωμένο προσωπικό, με κατάλληλες υποδομές και προγράμματα, που θα διαμορφώνει συνειδητούς και μορφωμένους πολίτες.


Μήπως τελικά αυτός είναι ο φόβος του Υπουργείου Παιδείας, που το ωθεί να αποφασίζει και να επιβάλλει τέτοιες σημαντικές αλλαγές χωρίς να λαμβάνει υπόψη του κανέναν από τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία;


Εμείς καταθέτουμε τους φόβους, τις αγωνίες και την αποφασιστικότητά μας και ελπίζουμε, για το καλό των παιδιών μας, να διαψευσθούμε. Αν παρόλα αυτά όμως το Υπουργείο Παιδείας αποφασίσει να προχωρήσει σε καταργήσεις σχολείων ,τότε θα μας βρει  δυναμικά αντιμέτωπους!




Κλείνοντας αυτό κείμενο για το θέμα των συνενώσεων πρέπει να τονίσουμε ότι η Ένωση Γονέων της Αγίας Παρασκευής μάχεται δυναμικά για να αποφύγουμε κάτι που μέχρι πρόσφατα δεν μπορούσε να διανοηθεί κανείς μας! Εκεί που η κοινωνία όφειλε να διεκδικεί για να φτάσουμε στην περίφημη ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ, τώρα είναι υποχρεωμένη να «παίξει» άμυνα. Να σώσουμε ότι μπορούμε. Να σώσουμε οτιδήποτε αν σώζεται. Ποιος θα το περίμενε ότι τον 21ο αιώνα μια ελεύθερη (;) Ελλάδα θα έκλεινε σχολεία και θα υπονόμευε το μέλλον των παιδιών της και το δικό της; Πριν 2 ½ αιώνες ο Πατροκοσμάς περπατούσε όλη την Ελλάδα δίνοντας βάση στα σχολεία. Τα θεωρούσε τόσο απαραίτητα ώστε το γένος να μπορέσει μια μέρα να ελευθερωθεί ώστε ζητούσε να γκρεμίζουν και εκκλησίες αν χρειαστεί για να χτιστούν σχολεία! Η παιδεία θα οδηγούσε τους Έλληνες στην ελευθερία. Η απώλεια της παιδεία στις μέρες μας, θα μας οδηγήσει ξανά στη δουλεία; Αλλά μήπως δεν είμαστε δούλοι; Ίσως να γίνεται λοιπόν για αυτό. Για να παραμείνουμε γραικοί κάτω απο γραικύλους. Οι υπόδουλοι όμως Ελληνες τότε δίχως καθόλου γρόσια, έκαναν τα σχολεία της εποχής. Εμείς;


Ας μην επιτρέψουμε να κλείσει ούτε ένα σχολείο. Όπως εύστοχα διαβάσαμε κάπου, κάποτε θυσιάστηκαν οι 300 για την Ελλάδα, σήμερα θυσιάζεται η Ελλάδα για τους 300. Μη γένοιτο! Όσοι έχουν παιδιά στα σχολεία, όσοι είχαν παιδιά στα σχολεία κι όσοι θα έχουν αύριο παιδιά στα σχολεία οφείλουμε να εξαντλήσουμε τις δυνάμεις μας. Δάσκαλοι, καθηγητές και μαθητές πρέπει να κρατήσουν. Μπορεί να μην τα καταφέρουμε. Μπορεί να κλείσουν σχολεία. Τουλάχιστον όμως δε θα ντρεπόμαστε όταν κοιταζόμαστε στον καθρέπτη ή όταν θα μας κοιτούν τα παιδιά μας στα ματιά. Όταν θα μας ρωτήσουν εμείς τι κάναμε στη δύσκολη στιγμή, θα τους πούμε ότι δεν ήμασταν φυγόμαχοι. Αλλά, κι αν τελικά τα καταφέρουμε; Κι αν αποτραπεί ο κίνδυνος; Το διακύβευμα είναι πολύ μεγάλο για να παρακολουθήσουμε απαθείς. Είναι η ίδια η ελευθερία των παιδιών. Η ελευθερία του νου τους και του πνεύματός τους. Κι ας μην ξεχνάμε ότι το καλοκαίρι έρχεται ένας ακόμη κίνδυνος εφόσον οι συμβασιούχοι στο δήμο μειωθούν αισθητά, το πιθανό κλείσιμο παιδικών σταθμών. Πρέπει να το αποτρέψουμε και αυτό.


Επίσης οφείλουμε να ευχαριστήσουμε την Ένωση Συλλόγων Γονέων Αγίας Παρασκευής και την πρόεδρό της Αύρα Μπασακίδου-Καράμπελα όχι μόνο για την έντονη δράση τους αλλά και για τη διάθεση των στοιχείων ώστε να υπάρξει πλήρης ενημέρωση των δημοτών για το πολύ σημαντικό αυτό θέμα.


Η κερκόπορτα του 2011 λέγεται διάλυση της παιδείας (που συντελείται σταδιακά εδώ και 35 χρόνια με διάφορες αποφάσεις σταθμούς). Και τι ειρωνία! Η κερκόπορτα στις μέρες μας να ανοίγει με κλεισίματα και λουκέτα!


Θα είμαστε στο πλευρό των μαθητών, των γονέων, των δασκάλων, των καθηγητών και της Ένωσης Συλλόγων Γονέων σε αυτή τη δύσκολη μάχη.


Μαζίδης Στρατής

Νεότερη Παλαιότερη