Επισκευές ή προχειροδουλειές που θα ξαναπληρώσουμε σύντομα στα σχολεία;

7o-1

Σύμπτωση η οποία επαναλαμβάνεται, παύει να είναι σύμπτωση, αναφέρει η γνωστή λαϊκή ρήση. Πριν από αρκετούς αρκετούς μήνες και συγκεκριμένα στις 2/10/2016 σημειώναμε στο άρθρο μας πως «Δε φτάνει μόνο η εργολαβία, χρειάζεται και έλεγχος» (διαβάστε εδώ).

Του Στρατή Μαζίδη

Μου έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση πως τη μια ημέρα τα εξωτερικά κιγκλιδώματα του 6ου Δημοτικού Σχολείου ήταν στην πρότερη κατάστασή τους με εμφανή σημάδια σκουριάς και το επόμενο μεσημέρι έλαμπαν φρεσκοβαμμένα.


Κανένα τρίψιμο, κανένα αστάρωμα, καμία σωστή διαδικασία ορθής συντήρησης. Τότε έκανα την παραπάνω παρέμβαση σε γενικότερο πνεύμα, ώστε να κινητοποιηθούν οι αρμόδιοι και να επιβλέπουν τα έργα των οποίων το λογαριασμό πληρώνουμε οι δημότες. Παράλληλα τηλεφώνησα στην πρόεδρο της Α' Βαθμιας Σχολικής Επιτροπής, κ. Μπασακίδου και το αποτέλεσμα ήταν η συνέχεια της εργασίας στα κάγκελα του 6ου Νηπιαγωγείου να γίνει με τον ενδεδειγμένο τρόπο.


Ωστόσο, πριν λίγες εβδομάδες είδαμε στα κοινωνικά δίκτυα φωτογραφίες ταχύτατης φθοράς του δαπέδου στο προαύλιο του Χέλμειου Δημοτικού Σχολείου, το οποίο είχε προσφάτως αναπλαστεί.


7o-2


Τέλος, έλαβα από γονέα τις φωτογραφίες που βλέπετε και αφορούν το 7ο Δημοτικό Σχολείο. Αυτά τα όργανα εγκαταστάθηκαν πριν λίγες εβδομάδες και αναρτήθηκαν με επαινετικά σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα. Μέσα σε λίγες όμως ημέρες τοποθετήθηκε προστατευτικό κάλυμμα και απαγορεύθηκε η χρήση του παιχνιδιού με την ένδειξη ότι έχει βλάβη και είναι επικίνδυνο.


Επίσης στις 21/2/17 το Σχολείο ενημέρωσε αρμοδίως τις υπηρεσίες του Δήμου Αγίας Παρασκευής. Μέχρι την στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές, δεν έχει δοθεί κάποια απάντηση.


Δυστυχώς η διάθεση κονδυλίων και η ευαίσθητη προσέγγιση απέναντι στις ανάγκες των σχολείων δεν επαρκούν για να εγγυηθούν πως η δουλειά θα γίνει σωστά.


Τα τρία παραπάνω περιστατικά φανερώνουν πως χρειάζεται μια άλλη προσέγγιση. Ένας διαφορετικός σχεδιασμός υλοποίησης και διαβεβαίωσης πως οι αναγκαίες παρεμβάσεις στα σχολεία για τα παιδιά μας θα είναι οι δέουσες.


Το ποιος θα είναι αυτός ο σχεδιασμός - μηχανισμός εναπόκειται στα αρμόδια στελέχη που μισθοδοτούνται για αυτό.


Σίγουρα όμως θα πρέπει να είναι τέτοιος ώστε όταν:


Α. βάφονται πχ κάγκελα άρπα-κόλλα να μη χρειάζεται να βρεθεί ένας γονιός από τους πολλούς για να το επισημάνει, αλλά να το έχει διαπιστώσει η Τεχνική Υπηρεσία η οποία θα έχει εικόνα του τρόπου εκτέλεσης των εργασιών ή έστω αντιληφθεί οι υπεύθυνοι του σχολείου (κι ας μην είναι δικό τους άμεσο καθήκον) διότι έχουν την ευθύνη του χώρου.


Β.  ένα σχολείο αναγκάζεται να απαγορεύσει τη χρήση ενός νέου παιχνιδιού ως επικίνδυνου ενημερώνοντας άμεσα τις Υπηρεσίες, αυτές να σπεύδουν την ίδια ημέρα και όχι να είμαστε περίπου 10 ημέρες στο "περίμενε".


Γ. αναπλάθεται ένα γήπεδο μπάσκετ να μην ξεφτίζει, αποκτά σκασίματα και λακκούβες


Ένας τέτοιος σχεδιασμός χρειάζεται.
Νεότερη Παλαιότερη