Το πείραμα ενδιαφέρον, η προεργασία κατάλληλη;

pinakida

Ένα από τα θέματα που συζητήθηκαν χθες βράδυ στο δημοτικό συμβούλιο ήταν και η διακοπή της κυκλοφορίας στην πλατεία Αγίας Παρασκευής στο τμήμα Γιαβάση από Ηρώων Πολυτεχνείου έως Στρ. Τόμπρα ύστερα από ενυπόγραφο αίτημα δημοτών.

του Στρατή Μαζίδη

stratisΣυγκεκριμένα αναφέρει η εισήγηση:

Κατόπιν ενυπόγραφου αιτήματος 204 συνδημοτών μας, οι οποίοι ζητούν την περιοδική διακοπή κυκλοφορίας στο τμήμα της οδού Ευεργέτου Γιαβάση, από Ηρώων Πολυτεχνείου έως Στρ. Τόμπρα κάθε Παρασκευή βράδυ, Σάββατο και Κυριακή, για το χρονικό διάστημα 01/04/2014 έως 31/10/2014 και ώρες 18:00 – 01:00, εισηγούμαι στο Δημοτικό Συμβούλιο να κάνει αποδεκτό το ανωτέρω αίτημα.

Ο Δήμαρχος

Η όποια σκέψη διακοπής της κυκλοφορίας στο συγκεκριμένο τμήμα είναι αρκετά ενδιαφέρουσα καθώς μπορεί να δώσει χώρο στον πεζό και την οικογένεια. Επίσης δεδομένου ότι αρκετές οικογένειες κάθονται στα καταστήματα επί της πλατείας και τα παιδάκια πολλές φορές πετάγονται οπουδήποτε από το πουθενά, η απουσία των αυτοκινήτων μάλλον θα έλεγα ότι καθησυχάζει. Θα αλλάξει η φυσιογνωμία της περιοχής.

Η σκέψη αυτή υπήρχε από το παρελθόν καθώς όπως ειπώθηκε το προέβλεπε η κυκλοφοριακή μελέτη που συντάχθηκε επί δημαρχίας Γιαννακόπουλου αλλά δεν εφαρμόστηκε, ενώ στη νέα μελέτη επί Ζορμπά με τις αλλαγές στην Αγίου Ιωάννου δεν υπάρχει όπως ακούστηκε τέτοια πρόβλεψη.

Μάλιστα υπήρξαν και ορισμένες αναφορές ως προς τον προεκλογικό χαρακτήρα της πρωτοβουλίας από αρκετούς (Γιαννακόπουλος, Σταθόπουλος, Κρητικίδης και πιο έντονα από όλους, Κουβόπουλος) με το δήμαρχο να αντιτάσσεται. Ωστόσο το δεδομένο ότι πλατεία, πεζοί και καταστήματα βρίσκονται από χρόνια εκεί και πως οδηγούμαστε στις κάλπες σε λιγότερο από δύο μήνες, και το αίτημα έρχεται από 204 δημότες, σαφέστατα υπάρχει και ο προεκλογικός χαρακτήρας. Όμως ας μην σταθούμε σε αυτό, ο καθένας άλλωστε το αξιολογεί από μόνος του.

Υπάρχουν ορισμένες αντικειμενικές δυσκολίες τις οποίες υπογράμμισε ο Κώστας Κουβόπουλος που δυστυχώς δεν ελήφθησαν υπόψη όσο θα έπρεπε, με εξαίρεση το Διονύση Λέκκα που ψήφισε αρνητικά αλλά και την Εφη Καψοκεφάλου η οποία έκανε κάποιες συγκεκριμένες επισημάνσεις.

Το πρώτο και βασικότερο είναι όπως τόνισε ο κος Κουβόπουλος ότι δεν υπάρχει μελέτη. Χθες παρουσιάστηκε το θέμα μόνο ως μια εισήγηση, δίχως τεχνικές λεπτομέρειες και κάποιο σχέδιο. Άρα λοιπόν σε πρώτη φάση οφείλουμε να κρατήσουμε μια μικρή αμφιβολία ως προς τη νομιμότητα αυτού που σκοπεύουμε να δοκιμάσουμε και ότι δε θα δημιουργηθούν προβλήματα από το πουθενά.

Το δεύτερο είναι πως δυστυχώς ζούμε σε μια χώρα όπου ο καθένας κοιτά τη βολή του. Η κούρμπα της εισόδου των οχημάτων από την Ηρώων Πολυτεχνείου και της εξόδου μέσω της Στρατηγού Τόμπρα (ο δρόμος της Εμπορικής και νυν Alpha Bank) θα δεχθεί σημαντικό φορτίο οχημάτων όντας πλέον η μοναδική δίοδος εκείνες τις ώρες που οδηγεί προς την Αγίου Ιωάννου.

Ας σκεφθούμε λίγο τι θα συμβεί εάν έρθουν μαζί δύο Β5 (δεν είναι ασύνηθες) και υπάρχουν άλλα δύο μπροστά στην αφετηρία, την ώρα που ταυτόχρονα Ι.Χ. θα έρχονται από Γιαβάση και Μεσογείων για να μπουν στην παράκαμψη. Και φυσικά ας αναλογιστούμε το επίσης συνηθισμένο φαινόμενο του μπλοκαρίσματος του Β5 όταν βγαίνει στην πλατεία επειδή κάποιος παρκάρισε επί της πλατείας.

Το τρίτο είναι με τα οχήματα που θα βρίσκονται ήδη σταθμευμένα. Πώς θα τα αναγκάσουμε να φύγουν; Με την απειλή επιβολής προστίμου; Νομίζω ότι ούτε αυτό θα είναι εύκολο όταν η όποια κυκλοφοριακή αλλαγή δεν πατά πάνω σε συγκεκριμένη μελέτη. Και πού θα πάνε τα οχήματα; Διότι η πόλη μας στερείται δρόμων και θέσεων. Ενώ ήδη πχ η πλατεία μπροστά στην εκκλησία θυμίζει γκαράζ τις ώρες αιχμής παρουσιάζοντας αυτό το απαράδεκτο θέαμα. Το ζήτημα δεν είναι να ανακύψει μια αρνητική εικόνα κάπου αλλού.

Νομίζω πως μπορούσε να γίνει ένας διαφορετικός χειρισμός του θέματος. Κι ακόμη μπορεί αν το θέλει η δημοτική αρχή αφού όπως είπε ο δήμαρχος η κίνηση αυτή δεν έχει προεκλογικό χαρακτήρα κι επομένως είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να πείσει για αυτό. Καταρχήν θα έπρεπε να υπάρχει μια μελέτη με όλα τα απαραίτητα συνοδευτικά σχεδιαγράμματα ώστε να διασφαλίσουμε τη νομιμότητα. Σε δεύτερο χρόνο θα έπρεπε να το επικοινωνήσουμε αυτό στους δημότες με προσωπικό του δήμου που θα έβγαινε στους δρόμους με ερωτηματολόγια στα οποία θα απαντούσαν οι δημότες. Το ότι φέρνουν κάποιοι άνθρωποι ένα αίτημα, δε σημαίνει ότι πρέπει να υλοποιηθεί την άλλη μέρα. Και αν αύριο βρεθούν 205 συνδημότες μας με μια άλλη πρόταση για το σημείο εκείνο;

Όλα όμως αυτά απαιτούν ικανό χρόνο και σωστή προεργασία / προετοιμασία. Εύχομαι αυτή η βιασύνη να μην αποδειχθεί μοιραία για κάτι τόσο ζωτικό για το κέντρο της πόλης.
Νεότερη Παλαιότερη