Του Στρατή Μαζίδη
Ας δούμε αρχικά το ψήφισμα:
Προς
Πρόεδρο ΔΣ κ.Καψοκεφάλου
Κοινοποίηση:
κ.κ. Δημοτικούς Συμβούλους Αγίας Παρασκευής
Ψήφισμα για την κατασκευή ΣΤΑΣΗΣ ΜΕΤΡΟ-ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ «ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ»
Τις τελευταίες μέρες δημοσιεύτηκαν ανακοινώσεις για τον δήμο Γέρακα που θα συνδέεται με τον Προαστιακό και το Μετρό, με νέα υπόγεια γραμμή και υπόγεια στάση στην κεντρική πλατεία Μακεδονίας (διαγωνισμός ΕΡΓΟΣΕ 3/12/21) και δύο μελλοντικών που διαπραγματεύεται στον Γαργηττό και τον Άγιο Γεράσιμο. Το έργο θα κατασκευαστεί στο πλαίσιο των επεκτάσεων του Προαστιακού προς το Λιμάνι της Ραφήνας.
Κατόπιν του παραπάνω επανασχεδιασμού των γραμμών στην περιοχή μας:
«Ζητούμε πάγιο αίτημα των δεκάδων χιλιάδων κατοίκων της Αγίας Παρασκευής, να κατασκευαστεί νέα στάση ΜΕΤΡΟ στην πλατεία Αγίας Παρασκευής, η μόνη που θα είναι εντός των Ορίων του δήμου μας»
Προτείνεται η δημιουργία επιτροπής με εκπροσώπους από όλες τις δημοτικές παρατάξεις για να συζητήσει και να διαπραγματευτεί με τις αντίστοιχες υπηρεσίες και οργανισμούς του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κάτι που δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα και είμαστε η ΜΟΝΑΔΙΚΗ πόλη της περιοχής μας χωρίς στάση μετρό εντός των Ορίων του δήμου μας.
Είναι ευνοϊκή η συγκυρία να απαιτήσουμε ξανά την στάση μετρό στην πλατεία και πολιτικά ευνοϊκή, οι στάσεις που έχουν εγκριθεί θα εξυπηρετούν ελάχιστους επιβάτες σε σχέση με την πλατεία μας και υπάρχει σε εξέλιξη πλήθος επεκτάσεων του Μετρό.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΖΟΜΠΟΛΑΣ
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
Καταρχήν ας δούμε καθεαυτό το ψήφισμα καθώς σημαντικές αναφορές του δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Πρώτον δε δημοσιεύτηκαν ανακοινώσεις, αλλά ρεπορτάζ ΜΜΕ για το Γέρακα.
Δεύτερον είναι άλλο το Μετρό που διεκδικεί ο Γέρακας κι άλλο ο Προαστιακός για τον οποίο όπως γράφουν οι ypodomes.com [στις οποίες παραπέμπει το ψήφισμα] έχουν ήδη γίνει οι διεργασίες και προχωρούν οι διαγωνισμοί.
Τρίτον, ζητούμε «να κατασκευαστεί νέα στάση ΜΕΤΡΟ στην πλατεία Αγίας Παρασκευής, η μόνη που θα είναι εντός των Ορίων του δήμου μας». Αυτό δεν ευσταθεί. Ο σταθμός του Νομισματοκοπείου βρίσκεται εντός των ορίων του Δήμου κατά το 1/2, οι σταθμοί "Αγία Παρασκευή" και "Χαλάνδρι" απέχουν ελάχιστα ενώ η "Δουκίσσης Πλακεντίας" ακουμπά κι αυτή στα όρια του Δήμου όπως μπορούμε να δούμε στους δύο χάρτες του ΤΕΥΧΟΥΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ - ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΩΝ για την ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΤΩΝ ΓΕΙΤΟΝΙΩΝ "ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ" - "ΤΣΑΚΟΣ" ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ που είχε εκπονήσει το 2016 το Γραφείο Συμβούλων Πάτια, Κουρούνης & Συνεργάτες.
Τέταρτον, «να κατασκευαστεί νέα στάση ΜΕΤΡΟ στην πλατεία Αγίας Παρασκευής» ως τι; Έτσι ξερή; Ως τμήμα κάποιας γραμμής καινούριας ή υφιστάμενης; Χθες ο εισηγητής μίλησε για τη Γραμμή 4 του Μετρό ενώ ακούστηκε κάτι και για διακλάδωση της Γραμμής 3.
Τελικά το ψήφισμα πέρασε με σχετική πλειοψηφία και παρά το γεγονός ότι αρκετοί δημοτικοί σύμβουλοι από το όλο το φάσμα των παρατάξεων ζήτησαν την απόσυρσή του και την επαναφορά του σε βελτιωμένη και διορθωμένη έκδοση ώστε να περάσει ομόφωνα, κάτι που ο εισηγητής δεν αποδέχθηκε. Τρία άτομα από τη Δημοτική Αρχή ψήφισαν "απέχω".
Συμπεράσματα - Σκέψεις - Προβληματισμοί
> Η εισαγωγή του ψηφίσματος από τον κ. Ζόμπολα με την ιδιότητα του ανεξάρτητου δημοτικού συμβούλου και όχι [ή μαζί] με του αντιδημάρχου Νεολαίας, κάτι λέει. Ίσως θέλει να δείξει κάτι στη Δημοτική Αρχή. Από την στιγμή όμως που είναι μέλος της, θα έπρεπε να μην κινείται αυτόνομα σε τόσο σοβαρά θέματα υποπίπτοντας σε λάθη που άνετα θα είχε αποφύγει.
> Προφανώς επρόκειτο για ένα επικοινωνιακό ψήφισμα ανεξαρτήτως των καλών προθέσεων, διότι δεν υπάρχει κανείς που να μη θέλει το μετρό στην πόλη του.
> Οι δημοτικοί σύμβουλοι που άσκησαν αυστηρή αλλά δομημένη κριτική ζητώντας την απόσυρση του ψηφίσματος, τελικά εκτέθηκαν ψηφίζοντας "ναι" υπό το φόβο να μην τους...κράξουν στα κοινωνικά δίκτυα. Ως πότε η πόλη θα πορεύεται με βάση το facebook;
> Άλλο πράγμα ο προαστιακός άλλο το Μετρό.
> Τόσο η Γραμμή 4 του Μετρό όσο και η επέκταση του προαστιακού προς Ραφήνα δε βρίσκονται σε στάδιο σχεδιασμού αλλά υλοποίησης και διαγωνισμών. Αυτό σημαίνει ότι έχει προηγηθεί κι ολοκληρωθεί μια σειρά διαδικασιών (πχ μελέτες κτλ), έχουν δαπανηθεί χρήματα για αυτές και τα έργα είναι έτοιμα προς κατασκευή. Τι θα πούμε εμείς στην Αττικό Μετρό και την ΕΡΓΟΣΕ; Πετάξτε στα σκουπίδια μελέτες πάσης φύσεως και χρήματα, ακυρώστε ώριμα έργα και ξεκινήστε πάλι από την αρχή για να έρθουν Μετρό - Προαστιακός στην πλατεία;
Κι άντε κι έλεγαν αμφότερες οι εταιρείες στο τσακίρ κέφι, ΝΑΙ, θα τα σβήσουμε όλα, θα ξαναχαράξουμε τις γραμμές, θα κάνουμε μπρος-πίσω με τον Προαστιακό [δείτε το χάρτη εδώ για να καταλάβετε] γιατί σας αγαπάμε, που θα περνούσαν δύο διαφορετικά διπλά τούνελς;
Όσον αφορά το ενδεχόμενο διακλάδωσης της Γραμμής 3, αυτό θα μπορούσε να γίνει στα πλαίσια μιας μεγαλύτερης διακλάδωσης με πολύ περισσότερες στάσεις, πχ Νομισματοκοπείο και αντί για Αγία Παρασκευή, να είχε > Πλατεία Αγίας Παρασκευής > Γλυκά Νερά > Παλλήνη > Παιανία κτλ. Η διακλάδωση για όσους έχουμε κάνει χρήση του Μετρό στο εξωτερικό σε γραμμές με διακλαδώσεις πχ Λονδίνο, σημαίνει συρμός κάθε πχ 8 ή 9 ή 10 λεπτά αναλόγως του που τερματίζει ο συρμός.
Αν είναι το παρακλάδι να είναι μόνο για την πλατεία της Αγίας Παρασκευής, που σημαίνει και έξτρα μήκος της γραμμής για να γυρίζει το τρένο, τι πιστεύει ο αναγνώστης; Η ΣΤΑΣΥ θα αραιώσει τα τρένα στο βασικό τμήμα που θα έχει ακόμη τρεις στάσεις (Αγία Παρασκευή, Χαλάνδρι, Πλακεντίας); Ή μήπως θα βγει οικονομικά ένα τέτοιο έργο; Και πώς θα γίνει τεχνικά; Θα σπάσει το τούνελ; Απλά δε γίνονται αυτά. Εδώ όταν χρειάστηκε να ολοκληρωθούν οι σταθμοί του Μετρό σε Χολαργό, Νομισματοκοπείο και Αγία Παρασκευή σταμάτησε για πολλούς μήνες η κίνηση στο τμήμα μέχρι Πλακεντίας. Άρα μηδέν εις το πηλίκον.
> Πρέπει να σταματήσει η ιστορία ότι διώξαμε το Μετρό από την πλατεία. Ο Μιχάλης Γαβράς σε ένα άρθρο του έγραψε ξερή την αλήθεια πριν πολλά χρόνια. Τα επανέλαβε χθες κι ο αντιδήμαρχος Γιάννης Αργυρός αλλά και ο Κώστας Κρητικίδης. Ποτέ η χάραξη δεν προέβλεπε την πλατεία. Από τη δεκαετία του 1980 η πορεία ήταν αυτή που κατασκευάστηκε. Σε κάποια μόνο φάση και για λόγους βιασύνης εξετάστηκε αυτή η εναλλακτική αλλά η κατασκευή με ανοικτό όρυγμα θα σήμαινε πως το Μετρό δε θα έφτανε στο Αεροδρόμιο το 2004.
> Το Μετρό μόνο με ένα τρόπο μπορεί να έρθει στην πλατεία Αγίας Παρασκευής κι αυτός δεν είναι οι κοινές διαπαραταξιακές επιτροπές. Ποιος είναι αυτός; Με τη συνεννόηση πολλών δήμων που θα κάτσουν κάτω να δουλέψουν και να παρουσιάσουν μια εμπεριστατωμένη κοινή πρόταση στις αρμόδιες αρχές. Θα είναι μια κυκλική γραμμή; Μια αντίστοιχη της 4 με αντίθετη πορεία; Θα φανεί. Ας έρθουμε λοιπόν σε συνεννόηση με το Χαλάνδρι, τα Βριλήσσια, τα Μελίσσια, το Ψυχικό, ας βάλουμε κάτω ένα χάρτη του Λεκανοπεδίου για αρχή να δούμε με ποιους μπορούμε να συζητήσουμε. Κι όταν το κάνουμε αυτό, ας είναι μαζί κι ο Κώστας Κουρούνης που έχει ασχοληθεί.
> Ας λάβει η Δημοτική Αρχή την πρωτοβουλία για ένα Δ.Σ. με αποκλειστικό θέμα τη διεκδίκηση του Μετρό όπου θα ακουστούν σοβαρές απόψεις, θα μιλήσουν ειδικοί και θα γίνει μια σωστή αρχή.
Μόνο έτσι θα έρθει το Μετρό. Όχι τώρα αλλά σε 15-20 χρόνια όπου πολλοί θα έχουμε περάσει είτε σε απραξία είτε στην ιστορία, αλλά τουλάχιστον θα το χαρούν οι επόμενοι. Με ψηφίσματα όπως το χθεσινό το πολύ να έρθει ο αραμπάς. Κι είναι κρίμα για όσους επιχειρηματολόγησαν που ακύρωσαν εαυτούς με την ψήφο τους.