Επιμένουμε να ξεχνάμε ορισμένα βασικά ζητήματα για το Β5

Β5


Η εσωτερική διαδρομή της λεωφορειακής γραμμής του Β5 μέσα στο Δήμο Αγίας Παρασκευής φτάνει κυριολεκτικά στο τέρμα της. Ωστόσο από όσα σχόλια, θέσεις και αντιπαραθέσεις διάβασα / άκουσα, παρατηρώ ότι επιμένουμε να παραβλέπουμε ορισμένα βασικά ζητήματα σχετικά με το Β5.


Του Στρατή Μαζίδη


Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε πως η υπόθεση έχει δύο σκέλη, το πολιτικό και το ουσιαστικό, αυτό δηλαδή που αφορά εμάς τους δημότες.


Πολιτικά η Δημοτική Αρχή επιχειρεί να περάσει ως αναβάθμιση της λειτουργίας των ΜΜΜ στην πόλη τη νέα λεωφορειακή γραμμή του 417 η οποία θα διέρχεται από το καθορισμένο δρομολόγιό της ανά 15 λεπτά και τη διακοπή της εσωτερικής διαδρομής του Β5. Η αντιπολίτευση στο πρόσωπο του τ. Δημάρχου Βασίλη Γιαννακόπουλου προσπαθεί να το περάσει ως μια ακόμη απώλεια ενώ και ο τοπικός Σύλλογος του Αι-Γιάννη έχει διαμαρτυρηθεί έντονα για την κατάργηση.


Η αλήθεια είναι πως η Δημοτική Αρχή χειρίστηκε λίγο άτσαλα το θέμα αφού δεν πραγματοποιήθηκαν οι εξαρχής ανακοινωθείσες τοπικές διαβουλεύσεις, ούτε ενημερώθηκε ποτέ κανείς για τις συναντήσεις με τα στελέχη του ΟΑΣΑ. Αυτό όμως ελάχιστη σημασία έχει. Αν ο Οργανισμός έχει αποφασίσει την αλλαγή πάνω σε μια νέα φιλοσοφία όσον αφορά τις λεωφορειακές γραμμές - κορμούς (ή αν βρίσκει πάτημα σε αυτές), η πόλη λίγα θα μπορούσε να κατορθώσει, ειδικά όταν έχει κάνει ότι μπορεί και δεν μπορεί για να διώξει το Β5 από το εσωτερικό της.


Η ταπεινή μου άποψη ως εργαζόμενου που κάποτε άλλαζε 4 συγκοινωνίες για να φτάσει στον προορισμό του είναι πως όσο περισσότερο εξαναγκάζεται σε περισσότερες μετεπιβιβάσεις, τόσο πιο πολύ χρονοτριβεί κι επομένως δεν μπορούμε να κάνουμε λόγο για αναβάθμιση. Δευτερευόντως πολύ αμφιβάλλω αν θα τηρηθεί το 15λεπτο των διελεύσεων. Κάντε μια έρευνα στο διαδίκτυο, διαβάστε τα ρεπορτάζ, ενημερωθείτε για τις ελλείψεις σε οδηγούς αλλά και τα ακινητοποιημένα οχήματα στα αμαξοστάσια λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και θα διαπιστώσετε πως πρέπει να είμαστε αρκετά επιφυλακτικοί για την πιστή εκτέλεση των δρομολογίων μιας μελλοντικής δευτερεύουσας γραμμής όπως το 417.


Το Β5 είναι μια γραμμή που εξυπηρετεί αρκετό κόσμο. Η κατάργηση της εσωτερικής διαδρομής αποτελεί μεγάλο πλήγμα για τους εργαζόμενους που θα χρειαστούν άλλη μια μετεπιβίβαση στον καθημερινό τους Γολγοθά.


Αν η απώλεια του Β5 ήταν αναπόφευκτη, τότε ίσως θα έπρεπε να διεκδικήσουμε κάτι άλλο. Ένα νέο κεκτημένο στη θέση αυτού που χάνεται. Μια νέα ίσως γραμμή που θα συνδέσει την πόλη με άλλες περιοχές.


Εδώ αξίζει να θυμηθούμε πως όταν πρωτοεφαρμόστηκαν οι γραμμές-κορμοί, όλες οι γραμμές των δήμων έγιναν τοπικές που συνέδεαν με τους μεγάλους οδικούς άξονες. Κι όμως τότε ήταν ο Χολαργός που σε ελάχιστο χρόνο, ζήτησε και πέτυχε να επαναφέρει τις δικές του γραμμές έως το κέντρο της Αθήνας.


Η Αγία Παρασκευή χάνει το Β5 από το εσωτερικό της, διαμαρτύρεται έντονα για αυτό, αλλά ξεχνά πως όλα τα προηγούμενα χρόνια έκανε ότι καλύτερο μπορούσε για να το διώξει.


Ήδη πριν 15 χρόνια είχαμε την πρώτη προειδοποίηση με την τότε προσωρινή διακοπή της εσωτερικής διαδρομής.


Ας εξηγήσουμε όμως το γιατί.


Θέλουμε ένα λεωφορείο φισούνα να κάνει τον κύκλο της πόλης. Ταυτόχρονα όμως δε φροντίσαμε να διασφαλίσουμε τις απαραίτητες συνθήκες ώστε να μπορεί να εκτελεί το δρομολόγιο. Η εσωτερική διαδρομή όπως την είχα χρονομετρήσει μέχρι την έξοδο στη Μεσογείων δίχως εμπόδια διαρκούσε 12 λεπτά. Πάμπολλες φορές όμως περνούσαν όχι 12 αλλά 20 λεπτά και το λεωφορείο αφού διένυε τα πρώτα 150 μέτρα μπλοκαριζόταν στην έξοδο της πλατείας, φρακαριζόταν στο μπάχαλο της Αγίου Ιωάννου ή πριν την αφετερία της πλατείας λόγω των σταθμευμένων οχημάτων ή μπλοκαριζόταν στην Πελοποννήσου. Εδώ συνέβαινε ακόμη και νύχτα το όχημα να παραμένει επί ώρα ακινητοποιημένο γιατί έτσι ήθελαν οι παρκαδόροι γνωστού καταστήματος στο δρόμο αυτό.


Με λίγα λόγια θέλουμε και το λεωφορείο και τη βολή μας. Επιθυμούμε και το δρομολόγιο αλλά και να βάζουμε, όχι όλοι αλλά όσοι χρειάζεται, διαρκή εμπόδια στο δρόμο του.


Ομοίως όμως και ο ΟΑΣΑ θέλει να βγαίνουν τα δρομολόγια στις ώρες τους (πόσες φορές δεν το περιμέναμε στην οδό Ηπείρου στο κέντρο της Αθήνας, όχι εδώ, αλλά δεν ερχόταν γιατί καθυστερούσαν να εκτελέσουν το δρομολόγιο προς Αθήνα) αλλά και οι οδηγοί να μην σπάνε τα νεύρα τους.


Συμπερασματικά, η κατάργηση της εσωτερικής διαδρομής του Β5 είναι πλήγμα αλλά και η πόλη κατέστησε τη λειτουργία του στο εσωτερικό της προβληματική όλα τα προηγούμενα χρόνια. Αν είχαμε κανόνες και ήμασταν σοβαρή πόλη στην καθημερινότητά, το πιθανότερο είναι πως το Β5 θα μπορούσε να εξακολουθεί το σημερινό του δρομολόγιο. Μοιραία λοιπόν η συγκοινωνία της πόλης υποβαθμίζεται.

Νεότερη Παλαιότερη