Οδική ασφάλεια: Η νέα μέθοδος μείωσης ολισθηρότητας των δρόμων

shotblast

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός που ασχολείται με την Οδική Ασφάλεια (European Union Road Federation) πραγματοποίησε πριν λίγες ημέρες το Τεχνικό Συνέδριο για θέματα Οδικής Ασφάλειας υπό την αιγίδα του υπουργείου Μεταφορών. Η επιλογή της χώρας μας δεν ήταν καθόλου τυχαία  αφού τα τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα έχουν υψηλό στατιστικό δείκτη και ακόμη μεγαλύτερο έχουν τα ατυχήματα που  προκαλούνται από την κακή ποιότητα των δρόμων μας.


Μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν ήταν τα θέματα φωτισμού, μπαριέρες, διαγραμμίσεις και οριοθετήσεις, σημάνσεις και ενέργειες σε έκτακτες περιπτώσεις και μέθοδοι οδικής ασφάλειας.


Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου παρουσιάστηκε μία ενδιαφέρουσα και καινοτόμος πρόταση. Πρόκειται για τη μέθοδο Shotblast ή αλλιώς σφαιριδιοβολή.


Το Shotblαst, σύμφωνα με στελέχη του ERF, «αντιμετωπίζει με μεγάλη επιτυχία το φαινόμενο της ολισθηρότητας της ασφάλτου. Η άσφαλτος γίνεται αντι-ολισθηρή, με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να μην γλιστρούν σε επικίνδυνες στροφές, σε απότομα φρεναρίσματα, σε τυχόν βροχερή επιφάνεια κατά συνέπεια μειώνεται η πιθανότητα ατυχήματος».


Η νέα αυτή μέθοδος εφαρμόζεται ήδη στις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Αυστραλία και αρκετές χώρες της Ευρώπης. Στην Ελλάδα εφαρμόστηκε με ικανοποιητικά αποτελέσματα ακόμα και μετά από αρκετό διάστημα  στη Λεωφόρο Αθηνών, την Αττική Οδό,  στην παραλιακή από την Βάρκιζα μέχρι το Σούνιο αλλά και σε επιλεγμένα τμήματα του επαρχιακού δικτύου.


Η εφαρμογή της δεν είναι χρονοβόρα, ούτε απαιτεί το κλείσιμο των δρόμων αφού μπορεί να δουλεύει παράλληλα με τη ροή της κίνησης.


Η παρουσίαση του shotblast έγινε από τον κ. Ελευθέριο Κοκκινάκη, αποκλειστικό αντιπρόσωπο στην Ελλάδα της μεθόδου, ο οποίος έχει αφιερώσει τα τελευταία 5 χρόνια της ζωής του, στην προσπάθεια να μάθουν οι Έλληνες πως υπάρχει πλέον η τεχνολογική μέθοδος για να μην χάνουμε τόσους συμπολίτες μας στους ελληνικούς δρόμους.


Ο κ. Κοκκινάκης εξήγησε πως λειτουργεί  η σφαιριδιοβολή:


" Μια απλή, οικολογική και φοβερά οικονομική μέθοδος, που παράλληλα διαπιστώσαμε, βάση μετρήσεων και στοιχείων πως μειώνει κατά 80% και άνω τα τροχαία ατυχήματα. Ένα ειδικό μηχάνημα ρίχνει μεταλλικές σφαίρες με μεγάλη δύναμη στο οδόστρωμα και του δίνει μία πιο αδρή επιφάνεια. Αυτομάτως η πρόσφυση γίνεται αποδοτικότερη και η πιθανότητα ο οδηγός να χάσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου του, σχεδόν αποκλείεται. Και αυτό αποδεικνύεται από τα στοιχεία που διαθέτουν σε όλους οι κατά τόπους Τροχαίες, εκεί όπου εφαρμόστηκε το Shotblαst» και συνεχίζει:


«Κακώς νομίζουν κάποιοι πως η σφαιριδιοβολή αντικαθιστά την άσφαλτο. Την βελτιώνει. Χρειάζονται όμως και τα δύο. Κάποιος να ρίχνει νέα άσφαλτο και κάποιος να την βελτιώνει σε μεγάλο βαθμό. Εμείς καταλάβαμε μετά από χρόνια δοκιμών και φυσικά στοιχείων, πως βρήκαμε κάτι για να μην χάνονται τόσοι άνθρωποι από τροχαία δυστυχήματα. Τα νούμερα είναι συγκλονιστικά. Μία δοκιμή μπορεί να πείσει ακόμη και τον πλέον δύσπιστο. Το ζητούμενο είναι να καταλάβουν όλοι και να επικοινωνηθεί σωστά προς τον κόσμο, πως η τεχνολογία εξελίσσεται και πλέον υπάρχουν εφόδια, για να αντιμετωπίσουμε τη μάστιγα των τροχαίων. Αρκεί να ανοίξουμε τα μάτια μας στις νέες μεθόδους. Η αντιολισθηρότητα του οδοστρώματος είναι ο πρωταρχικός παράγοντας στην οδική ασφάλεια», κατέληξε ο κ. Κοκκινάκης.


odostroma

Αριστερά το οδόστρωμα πριν υποστεί σφαιριοδιοβολή με τα κατάλοιπα από λάδια, ελαστικό, σκόνη, πίσσα. Δεξιά το ανανεωμένο τραχύ οδόστρωμα μετά την σφαιριδιοβολή.


 

Σύμφωνα με στοιχεία από την Αττική Οδό που υπογράφει ο Διευθυντής Κυκλοφορίας και Συντήρησης Φάνης Παπαδημητρίου το χειμώνα πριν τη σφαιριδιοβολή στη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού έγιναν 93 ατυχήματα και την ίδια εποχή τον επόμενο χρόνο μόλις 15 ατυχήματα.


Ο αναπληρωτής διοικητής της Τροχαίας Σπάρτης, Βασίλης Μαυροειδόγγονας επιβεβαιώνει πως στην περιοχή Κοπίτα στο δρόμο Τριπόλεως – Σπάρτης πριν τη σφαιριοδιοβολή είχαν γίνει σε διάστημα ενός έτους 32 τροχαία ατυχήματα/δυστυχήματα και μετά την διαδικασία εδώ και 2 χρόνια δεν έχει γίνει κανένα.


Για λογαριασμό της Εγνατίας Οδού ο πολιτικός μηχανικός Θανάσης Τσαντσάνογλου επιβεβαιώνει πως πριν τη σφαιριοδιοβολή στην περιφερειακή Θεσσαλονίκης είχαν γίνει 9 μήνες πριν την εφαρμογή 14 ατυχήματα και 18 μήνες μετά την εφαρμογή έγιναν μόνο 4 ατυχήματα.


ilioupoli-10



Shotblast-d640


 

Πληροφορίες από το Πρώτο Θέμα και το  Νewsit

 

 

 

 

 

 
Νεότερη Παλαιότερη