Η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, αφού έχει ηρεμήσει η κατάσταση

Τώρα που ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση των προκατασκευασμένων αιθουσών για της ανάγκες της δίχρονης υποχρεωτικής σχολικής εκπαίδευσης και οι τόνοι έχουν πέσει, είναι ευκαιρία να καταγράψουμε ορισμένες ακόμη πτυχές, μακριά από τα παραταξιακά πυροτεχνήματα.

Του Στρατή Μαζίδη

Όπως έχουμε εξηγήσει και την προηγούμενη φορά σίγουρα τέτοιου οι προκατασκευασμένες αίθουσες δε θα ήταν η πρώτη μας επιλογή. Σαφέστατα δεν πρόκειται για κοντέινερ, για όσους γνωρίζουν τι είναι αυτό αλλά δεν είναι και ο παραδοσιακός τρόπος οικοδομής. Ωστόσο για να κρίνεις κάτι πρέπει πρώτα να το δεις και να το δοκιμάσεις, άρα ατα κατάλληλα πρόσωπα για αυτό είναι πρώτα από όλα τα ίδια τα παιδιά και οι παιδαγωγοί τους. Θεωρώ ότι το βασικότερο κριτήριο θα είναι οι αίθουσες αυτές να μπορούν να λειτουργούν με τις κατάλληλες θερμοκρασίες ανάλογα με τις εποχές του χρόνου.

Όμως θα πρέπει να είμαστε και ειλικρινείς θέτοντας ορισμένα ερωτήματα. Τι έκανε η προηγούμενη δημοτική αρχή για τη δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση; Πολύ ορθά προχώρησε σε μία διετή αναβολή διότι η πόλη μας δεν μπορούσε να ανταποκριθεί. Όμως όπως διαβάζουμε στο ιστορικό που έστειλε ο δήμος την άνοιξη στο υπουργείο Παιδείας οι πρώτες κινήσεις ουσιαστικές για να γίνουν κάποια βήματα έγιναν μόλις την περασμένη χρονιά μετά τις εκλογές.

Κατά δεύτερον η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση δεν αποτέλεσε καν προεκλογικό θέμα συζήτησης στην Αγία Παρασκευή. Κανείς δεν άνοιξε το θέμα και δεν έθεσε κανένα ερώτημα. Άρα όσοι εκ των υστέρων φωνάζουν ή διαμαρτύρονται, δεν πείθουν.

Στηλιτεύεται η χρήση αυτών των αιθουσών ωστόσο ξεχνάμε ότι ακόμα λειτουργούν οι δύο αντίστοιχες προκάτ αίθουσες και λογικά χαμηλότερων προδιαγραφών που τοποθετήθηκαν στο 3ο Δημοτικό σχολείο επί πρώτης θητείας Ζορμπά. Αυτές δεν μπορούσαν τόσα χρόνια να είχαν αντικατασταθεί με μόνιμου χαρακτήρα κατασκευές;

Οι αίθουσες αυτές δεν είναι που έχουν κριθεί κατάλληλες και πιστοποιηθεί από αρμόδιους φορείς και το υπουργείο Παιδείας το οποίο άλλωστε είναι και αυτό που τις διάλεξε; Συνεπώς η εκ δεξιών αντιπολίτευση οφειλεί να ασκήσει την κριτική της και προς άλλες κατευθύνσεις.

Στο τέλος όμως της ημέρας, το ερώτημα θα ήταν το εξής. Είτε ο δήμος αποδεχόταν την πρόταση που προέκυψε λόγω των ειδικών συνθηκών της πανδημίας από το υπουργείο Παιδείας για να εγκαταστήσει αίθουσες πληρωμένες από το αντίστοιχο πρόγραμμα είτε όχι μπλέκοντας σε περιπέτειες και αφήνοντας παιδιά εκτός είτε εκπαιδευτικής διαδικασίας είτε παιδικών σταθμών.

Οι δήμοι που μετείχαν στο πρόγραμμα δεν πλήρωσαν κάτι όσον αφορά τις αίθουσες και το μόνο κόστος που ανέλαβαν ήταν αυτό της δημιουργίας των βάσεων πάνω στις οποίες όμως η λογική λέει ότι θα οικοδομηθούν οι μόνιμες εγκαταστάσεις στην περίοδο των τεσσάρων έως έξι ετών που προβλέπεται.

Σε κάθε περίπτωση πάντως τουλάχιστον μπορούμε να ασκούμε κριτική εκ του ασφαλούς έχουν τα παιδιά καλυμμένα και όχι εκτός. Τι θα λέγαμε άραγε σήμερα αν πχ 200 παιδιά ήταν εκτός δίχρονης και παιδικών;

Νεότερη Παλαιότερη