10 πόλεις του κόσμου που ζουν στο μέλλον

 
Filed under: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ |

oslo

Πόλεις σε όλο τον κόσμο φιλοξενούν μερικές από τις πιο έξυπνες καινοτομίες, δίνοντάς μας  μια γεύση από όσα θα μπορούσαν να γίνουν μέρος της σύγχρονης κουλτούρας τα επόμενα χρόνια.

Παρακάτω, σας παρουσιάζουμε τις 10 πόλεις που ζουν ήδη στο μέλλον:

  1. Πίτσμπουργκ (ΗΠΑ)

Μια πόλη που είναι γνωστή για τη βιομηχανία σιδήρου και χάλυβα, έχει γίνει πλέον η εστία των ερευνών για τα αυτό-οδηγούμενα αυτοκίνητα. Η Uber, η Ford και η Aurora διαθέτουν εκεί τοπικά γραφεία, ενώ και άλλες εταιρείες σκέφτονται να μετακομίσουν στην πόλη, σύμφωνα με την τοπική κυβέρνηση. Οι τέσσερις εποχές του Πίτσμπουργκ, καθώς και το ποικίλο έδαφός του καθιστούν την πόλη ιδανική για δοκιμές αυτό-οδηγούμενων οχημάτων. Η πόλη, γνωστή για τα τρία ποτάμια της, έχει εκατοντάδες γέφυρες, οι οποίες μπορούν να δυσκολέψουν αρκετά τα αυτόνομα οχήματα. Να σημειωθεί πως η Uber, προσφέρει ήδη βόλτες με αυτό-οδηγούμενα οχήματα σε πελάτες σε όλη την πόλη.

Το Πίτσμπουργκ αποτελεί την έδρα του Πανεπιστημίου Carnegie Mellon, το οποίο πρωτοπορεί στην έρευνα για τα αυτο-οδηγούμενα οχήματα εδώ και δεκαετίες. Επίσης χρόνια τώρα, ηγείται στον τομέα της μηχανικής και της ρομποτικής. Ο Red Whittaker, καθηγητής στο Ινστιτούτο Ρομποτικής του Πανεπιστημίου, αποκαλείται συχνά, νονός των αυτόνομων οχημάτων. Στα πρώτα του κιόλας project, κατασκεύασε αυτόνομα ρομπότ για τον καθαρισμό του πυρηνικού ατυχήματος του 1979, στο Three Mile Island.

  1. Ρέικιαβικ

Το Ρέικιαβικ της Ισλανδίας, φιλοξενεί ένα νέο πλήρως αυτοματοποιημένο πρόγραμμα παράδοσης με drone. Στην πραγματικότητα είναι ένα από τα μοναδικά μέρη στον πλανήτη, όπου κάποιος μπορεί να λάβει πακέτο από ένα drone. Η ισραηλινή εταιρεία FlyTrex συνεργάζεται με την online αγορά Aha, για να πετάξει ένα drone από την έδρα της σε μια ζώνη προσγείωσης -απόστασης δύο μιλίων. Στη συνέχεια, ένας εργαζόμενος από την Aha δέχεται το πακέτο και ολοκληρώνει την παράδοση. Στο μέλλον, προβλέπεται τα drones της FlyTrex να παραδίδουν τα πακέτα απευθείας στις αυλές των πελατών.

Η χρήση των drones αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς και σε άλλες περιοχές. Η Ρουάντα στην Ανατολική Αφρική χρησιμοποιεί drones για την παροχή ιατρικών προμηθειών και η γειτονική της Τανζανία, σχεδιάζει να ξεκινήσει ένα πρόγραμμα στις αρχές του 2018. Εν τω μεταξύ, η Amazon έχει ήδη πραγματοποιήσει παράδοση στο Cambridge και η Google πρόσφατα μετέφερε Chipotle burritos σε φοιτητές της Virginia Tech με drone.

  1. Μόσχα

Η πρωτεύουσα της Ρωσίας διαθέτει ένα δίκτυο 146.000 καμερών, για να παρακολουθεί τους δρόμους της πόλης και να εξασφαλίζει την συμπεριφορά των κατοίκων, των επισκεπτών αλλά και των επιχειρήσεων. Οι κάμερες χρησιμοποιούνται για να ελέγχουν αν έχουν συλλεγεί τα απορρίμματα, αν τηρούνται τα όρια ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους, αν αφαιρούνται  τα χιόνια για την πρόληψη ατυχημάτων  και αν οι διαφημίσεις στους δρόμους είναι νόμιμες.

Η κυβέρνηση αυτή τη στιγμή αναβαθμίζει τις κάμερες με στόχο την καλύτερη ανάλυση των βίντεο. Για παράδειγμα, οι κάμερες θα μπορούσαν μία ημέρα να εντοπίσουν πότε κάποιος δεν καθαρίζει μετά την βόλτα με το κατοικίδιό του. Αν ο σκύλος αφήνει περιττώματα, ο ιδιοκτήτης ενδέχεται να λάβει κάποιο πρόστιμο με το ταχυδρομείο.

Ενώ δεν μπορεί κάθε πόλη να ακολουθήσει το προβάδισμα της Μόσχας, η πόλη δείχνει τι καθιστά δυνατό, η χρήση της τεχνολογίας.

  1. Σικάγο

Το Σικάγο, με το project  «Chicago’s Array of Things»  και την τοποθέτηση αισθητήρων πάνω από πολλές διασταυρώσεις της πόλης, πρωτοπορεί στην προσπάθειά του για την παρακολούθηση των συνθηκών κυκλοφορίας. Το project αυτό, είναι ένα πρώιμο παράδειγμα του πώς οι πόλεις θα αξιοποιήσουν τα δεδομένα τους για να εξυπηρετήσουν καλύτερα τους πολίτες.

Εν τω μεταξύ, η πολιτειακή κυβέρνηση του Michigan  δοκιμάζει έξυπνα σήματα και οδικούς αισθητήρες που επικοινωνούν με αυτόνομα οχήματα. Στο Κεντρικό Οχάιο, η κυβέρνηση επενδύει 15 εκατομμύρια δολάρια για να φέρει παρόμοια έξυπνη τεχνολογία στους δρόμους.

  1. Σαν Φρανσίσκο

Αν περπατήσει κανείς στους δρόμους του Σαν Φρανσίσκο, πιθανότατα θα συναντήσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τροχοφόρα ρομπότ που κάνουν παραδόσεις σε πεζοδρόμια. Μπορεί επίσης κανείς να δει, αυτό-οδηγούμενα οχήματα νεοσύστατων εταιριών, να δοκιμάζουν τα οχήματά τους στους δρόμους της πόλης.

Η περιοχή δεν ήταν πάντα μια εστία τεχνολογίας. Οι δαπάνες του υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ, βοήθησαν την Bay Area να εξελιχθεί τεχνολογικά κατά τον 20ό αιώνα. Η Hewlett-Packard για παράδειγμα, ήταν εργολάβος άμυνας κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Τώρα, το Σαν Φρανσίσκο είναι ίσως ο πιο προφανής προορισμός για έναν νέο επιχειρηματία.

  1. Σιγκαπούρη

Η Σιγκαπούρη είναι ένα από τα λίγα μέρη όπου οι κάτοικοι μπορούν να παραγγείλουν ήδη αυτοκινούμενα ταξί – αν και με δοκιμαστικό οδηγό πίσω από το τιμόνι για να εγγυηθεί την ασφάλεια.

Το άνοιγμα του κράτους  στις νέες τεχνολογίες, το καθιστά ελκυστικό προορισμό για εταιρείες με φουτουριστικά οράματα. Η NuTonomy, μια αυτοκινητοβιομηχανία από τη Βοστώνη, ξεκίνησε τις πρώτες της βόλτες τον Αύγουστο του 2016. Όπως συμβαίνει και στο Πίτσμπουργκ, ένας περιορισμένος αριθμών αυτο-οδηγούμενων οχημάτων προσφέρονται ήδη για βόλτες σε συγκεκριμένες περιοχές.

Η NuTonomy σχεδιάζει να αναπτύξει μια εμπορική υπηρεσία στη Σιγκαπούρη το 2018.

  1. Ουάσιγκτον

Στην πρωτεύουσα των Ηνωμένων Πολιτειών, φιλοξενούνται ρομπότ έξι τροχών που κυκλοφορούν κατά μήκος των πεζοδρομίων, για να παραδώσουν τρόφιμα. Σε συνεργασία με την Starship Technologies και την υπηρεσία παράδοσης Postmates, τα ρομπότ φτάνουν στα κατώφλια των πελατών με παραγγελθέντα γεύματα. Ένα μήνυμα αποστέλλεται στον πελάτη για να βγει έξω και να παραλάβει το φαγητό του από τον κάδο του ρομπότ.

Αν και ο στόχος είναι τα ρομπότ να είναι πλήρως αυτόνομα, ελέγχονται από ανθρώπους που τα παρακολουθούν σε κοντινή απόσταση. Αυτό βοηθά στην αποφυγή ζημιών για το ρομπότ, όπως είναι για παράδειγμα η συντριβή σε πινακίδες, οχήματα ή και πεζούς. Επιπλέον, οι υπάλληλοι μπορούν να απαντήσουν σε ερωτήσεις από περίεργους περαστικούς!

Η δοκιμή είναι ακόμα στα πρώτα της στάδια, αλλά υπάρχουν σχέδια για ενδεχόμενη επέκταση.

  1. Σιάτλ

Με το AmazonFresh Pickup, οι άνθρωποι μπορούν να παραγγείλουν online από παντοπωλεία και αργότερα να παραλάβουν τα ψώνια τους στο αυτοκίνητό τους. Ο οδηγός δεν χρειάζεται καν να βγει από το αυτοκίνητό του. Η Amazon ανακοίνωσε στην ιστοσελίδα της ότι το πρόγραμμα θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία κάμερας για να προσδιορίσει την πινακίδα κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, έτσι ώστε να ξέρει πότε να φέρει έξω το φαγητό.

Στο Σιάτλ, παρατηρείται επίσης η ραγδαία ανάπτυξη του bikeshare. Αυτό το καλοκαίρι τρεις εταιρείες, η Limebike, η οfo και η Spin αποκάλυψαν  τα –χωρίς σταθμό- δίκτυά τους σε διάφορα μέρη της πόλης. Το μοντέλο προσελκύει ήδη τους κατοίκους. Τα ποδήλατα μπορούν να σταθμεύουν οπουδήποτε, με την προϋπόθεση ότι δεν μπλοκάρουν τους αυτοκινητόδρομους ή την ικανότητα ενός πεζού να περπατήσει σε κάποιο πεζοδρόμιο.

Οι αναβάτες σαρώνουν τον κωδικό QR ενός ποδηλάτου με το smartphone τους για να το ξεκλειδώσουν και να το ενοικιάσουν.

  1. Ντουμπάι

Η αστυνομική δύναμη του Ντουμπάι έχει έναν ασυνήθιστο εργαζόμενο στο δυναμικό της: ένα ρομπότ. Το πρόσωπό του είναι ανθρώπινο στην εμφάνιση – με δύο κάμερες για μάτια. Φέρει αστυνομικό καπέλο στο κεφάλι του και έχει δύο χέρια. Μια οθόνη αφής στο στήθος του, επιτρέπει στους πεζούς να αναφέρουν κάποιο έγκλημα στην περιοχή ή να πληρώσουν τυχόν πρόστιμα παραβίασης του κώδικα οδικής κυκλοφορίας.Τα ρομπότ καταγράφουν βίντεο από το περιβάλλον τους και έχουν θερμικές ικανότητες απεικόνισης για την ανίχνευση πιθανών εισβολέων.

Η αστυνομία ελπίζει ότι μέχρι το 2030, το 25% των αξιωματικών της θα είναι Robocops. Το ρομπότ δεν φέρει όπλο ούτε κάνει συλλήψεις. Ρομπότ ασφαλείας χρησιμοποιούν επίσης και άλλες πόλεις, ωστόσο δεν μοιάζουν τόσο ανθρώπινα, όπως τα ρομπότ του Ντουμπάι.

  1. Όσλο

Η πρωτεύουσα της Νορβηγίας είναι ο ηγέτης στην καινοτομία των μεταφορών. Το Όσλο έχει ήδη εξαλείψει σχεδόν όλους τους χώρους στάθμευσης στο κέντρο της πόλης και η μετακίνηση μέσω ποδηλάτων ακμάζει.

Το 2018, θα μετατρέψει διάφορους δρόμους σε πεζόδρομους, επιτρέποντας μόνο περιορισμένη χρήση μηχανοκίνητων οχημάτων. Η πόλη δήλωσε ότι θα μπορούσε επίσης να εισαγάγει αυστηρότερους κανονισμούς το 2019 που θα απαγορεύουν σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα στο κέντρο της.

Άλλες πόλεις, συμπεριλαμβανομένης της πόλης του Μεξικού και του Παρισιού, έχουν επίσης περιορίσει τη χρήση οχημάτων, ορισμένες ημέρες, για να μειώσουν τη ρύπανση και την κίνηση.

 

Γιώτα Ζώτου

Πηγή: geekd.gr

Share This Post