Κάλλιο Β5 και στο χέρι, παρά 417 και καρτέρι!

Β5

Έφτασε τελικά στο τέρμα του το περιπετειώδες δρομολόγιο του Β5 όσον αφορά τα τοπικά πολιτικά πράγματα εγκρίνοντας στο τέλος (και η συμπολίτευση) ένα ψήφισμα του Συλλόγου Κατοίκων Τσακού, το οποίο όπως όλα τα ψηφίσματα θα ανέβει στη Διαύγεια, θα τοποθετηθεί στο ντοσιέ και θα περάσει στην ιστορία.

Του Στρατή Μαζίδη

Για το Β5 έχουμε πει την αλήθεια εδώ και πάρα πολύ καιρό. Δεκαπέντε χρόνια η Αγία Παρασκευή έκανε ότι μπορούσε για να το εκδιώξει μη αφήνοντάς το να ξεκινήσει το δρομολόγιο μπλοκαρισμένο στην πλατεία, φρακάροντάς το στην Αγίου Ιωάννου κι έπειτα στην Πελοποννήσου, μέχρι στην αφετηρία - τέρμα της πλατείας πολλές φορές αδυνατούσε να προσεγγίσει. Ας μη μας διαφεύγει πως και η προηγούμενη δημοτική αρχή έκανε κι αυτή στην πράξη το καλύτερο δυνατό στενεύοντας την ήδη στενή Αγίου Ιωάννου. Όλοι γνωρίζουμε, όσοι τουλάχιστον το χρησιμοποιούσαμε καθημερινά, τα παράπονα των οδηγών.


Από κει και πέρα παρακολουθώντας τη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου μόνο απογοήτευση μπορούσε να αισθανθεί κανείς από το επίπεδο του διαλόγου όταν ο πρώην δήμαρχος απευθυνόμενος στο διάδοχό του είπε: «άμα έχεις κόπωση, παραιτήσου να αναλάβει ο γαμπρός σου»...να ούμε (συμπληρώνω). Άλλωστε όλοι μας θυμόμαστε πόσο αθόρυβα κι αναίμακτα καταργήθηκε επί προηγούμενης δημοτικής αρχής το 408 δίχως να το πάρει κανείς χαμπάρι (ίσως ούτε κι η διοίκηση) για να επανέλθει τώρα ως 417.


Ωστόσο στο ζήτημα του Β5 δεν υπάρχει μόνο η προηγούμενη διοίκηση για να την κρίνουμε για το επίπεδο του πολιτικού της λόγου με τους τσαμπουκάδες και τις προσβολές. Άλλωστε πριν 14 μήνες την έστειλαν οι δημότες στην αντιπολίτευση. Υπάρχει λοιπόν και η Δημοτική Αρχή η οποία γνωρίζει πως εδώ και περίπου ένα χρόνο εκυοφορείτο αυτή η εξέλιξη. Θυμίζουμε μόνο την αποκάλυψη του agiaparaskevi-guide.gr σε συνεργασία με τον τ. ΣτΔ, κ. Γραμματίδη.


Υπήρχαν λοιπόν 12 μήνες για δυναμική κινητοποίηση και ενέργειες. Πλην όμως όχι μόνο δεν έγινε το παραμικρό, όχι δεν πραγματοποιήθηκε ο διάλογος με τους τοπικούς φορείς αλλά μέσω της είδησης που προέκυψε ξαφνικά, η Δημοτική Αρχή παρουσίασε με ανακοίνωση το μαύρο ως άσπρο κάνοντας λόγο για "αναβάθμιση" των συγκοινωνιών στην πόλη!


Κακά τα ψέματα. Αναβάθμιση δεν υπάρχει όταν καταργείς ένα λεωφορείο που διασχίζει την πόλη και καταλήγει στο κέντρο της Αθήνας κόβοντας το εσωτερικό του δρομολόγιο. Μπορεί τα στοιχεία του κ. Βλάχου να έχουν ενδιαφέρον ως προς τη σύνθεση με τις απο-επιβιβάσεις στο λεωφορείο, αλλά ποτέ η διακοπή δε λογίστηκε ως πρόοδος όταν αντικαταστάθηκε με κάτι μικρότερο.


Όσοι όπως είπα και παραπάνω, έχουμε χρησιμοποιήσει στον καθημερινό μας αγώνα στις αστικές συγκοινωνίες γνωρίζουμε από πρώτο χέρι πόσο μας κοστίζει μια επιπλέον μετεπιβίβαση.


Το ότι δεν υπάρχουν σε άλλους δήμους γραμμές - κορμοί εισερχόμενοι στο εσωτερικό τους δε λέει τίποτα διότι άλλοι δήμοι απολαμβάνουν επιπλέον υποδομών όπως Μετρό, Τράμ, Τρόλεϋ. Αυτό όμως το στερείται η Αγία Παρασκευή.


Αλλά αφού πρόκειται για αναβάθμιση τότε γιατί τελικά ψηφίστηκε η "υποβάθμιση" που ζητά ο Σύλλογος Κατοίκων Τσακού;


Τα πράγματα είναι πολύ απλά. Οι αστικές συγκοινωνίες πάνε για φούντο, όπως και η Ελλάδα. Το ΔΣ του ΟΣΥ παραιτήθηκε για να γλυτώσει τη φυλακή λόγω των απλήρωτων ασφαλιστικών εισφορών. Ήδη από το 2013 το 1/3 του στόλου κάθεται στα αμαξοστάσια ελλείψει οδηγών. Το να ισχυριζόμαστε λοιπόν είτε ως ΟΑΣΑ είτε ως Δήμος πως αναβαθμίζουμε τις συγκοινωνίες, ηχεί ως κακόγουστο αστείο. Πρώτα ο Θεός να δούμε σε ένα χρόνο από τώρα ποια θα είναι η κατάσταση με το 417, ευχόμενοι να διαψευστούμε.


Κι εδώ θα ήθελα να σταθώ σε ένα σφάλμα του προέδρου του ΔΣ. Ήταν αστοχία να διαχωρίσει Τσακό - Αι Γιάννη με Κοντόπευκο - Πευκάκια ότι για αυτούς είναι άδικο που τόσα χρόνια δεν έχουν λεωφορείο. Ήδη η πόλη βγήκε μετά τις δημοτικές εκλογές του 2014 με ένα βαρύτατο διχασμό ανάμεσα σε πολλούς. Με το να διαχωρίζουμε τις γειτονιές τι θα πετύχουμε; Ομοίως θα μπορούσα να πω από την πλευρά μου πως πληρώνω δημοτικά τέλη αλλά δεν έχω πεζοδρόμια και καθαριότητα στο δρόμο μου ενώ οι άλλοι έχουν. Άρα; Να πάμε να τους σπάσουμε τα πεζοδρόμια και να αραδιάζουμε βρωμιές; Αν οι κάτω γειτονιές στερούνται καλών συγκοινωνιών, οι υπεύθυνοι να αναζητηθούν ανεξαιρέτως σε όλους τους δημοτικούς συμβούλους και τις δημοτικές αρχές των τελευταίων δεκαετιών, όχι στους κατοίκους πάνω από τη Μεσογείων.


Όπως επίσης δεν είναι σωστό όταν δίνει το λόγο κατ' εξακολούθηση σε άτομα που δεν κάθονται στα έδρανα (δεν αναφέρομαι σε συλλογικότητες ή συνδημότες μας που μεταβαίνουν εκεί για μείζονα θέματα όπως χθες), για να μιλήσουν ή να ρωτήσουν, ή ο ίδιος μιλά επί μακρόν, να μην το επιτρέπει και στους άλλους επικεφαλείς των παρατάξεων. Οι κανόνες πρέπει να ισχύουν για όλους, διαφορετικά να μεταβώ κι εγώ σε μια συνεδρίαση με κάτι καλά χαρτιά στα χέρια να θέσω 1-2 ερωτήσεις να "γελάσουμε".


Θα αναρωτηθεί κανείς, και τι μπορούσε να γίνει αν έχουμε μπροστά μας τετελεσμένο γεγονός;


Πολλά! Έγκαιρη κινητοποίηση. Όλοι θυμόμαστε τι συνέβη στον Υμηττό όταν κόβονταν τα δέντρα για την Περιφερειακή Οδό. Ο Σταύρος Κώτσης είχε το θάρρος να εναντιωθεί απέναντι στον πανίσχυρο τότε πολιτικό του χώρο, το ΠΑΣΟΚ, τα εργολαβικά συμφέροντα και τελικά, έστω κι αν ηττήθηκε, στην τοπική κοινωνία ανεδείχθη νικητής.


Η σημερινή δημοτική αρχή σε τι ανθίσταται; Μέχρι και το δικαίωμα του Νίκου Φίλη να λέει αρλούμπες υπερασπίστηκε. Η μόνο διαφοροποίηση συνέβη - κάκιστα σε ορισμένες περιπτώσεις - με τις λίστες των εργαζομένων κι αυτό εκ του ασφαλούς καθώς επίκειντο εθνικές εκλογές κι ανατροπή του Σαμαρά. Και λέμε κακώς διότι γνωρίζει πολύ καλά η Δημοτική Αρχή τι συγκαλύπτει αλλά όχι για πολύ ακόμη.


Επιπλέον, για να επανέλθουμε στο Β5, όπως και να το δει κανείς, σε μια χώρα με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, θα περιμέναμε πως ένα συριζαϊκός τη διοίκηση δήμος, τουλάχιστον αν όχι να αναπτυσσόταν και να κέρδισε, αν όχι να ξεχώριζε από τους υπόλοιπους, τουλάχιστον να οδηγείτο στο κρεββάτι του Προκρούστη τελευταίος και όχι πρώτος.


Το λιγότερο που θα μπορούσε έστω να ζητήσει η Δημοτική Αρχή θα ήταν κάποια δρομολόγια την ημέρα να πραγματοποιούνται με το γνωστό έως σήμερα δρομολόγιο ώστε να εξυπηρετούνται οι εργαζόμενοι και όσοι χρειάζεται να μεταβούν στο κέντρο. Τελικώς επιχείρησε μια μανούβρα α λα Β5 από την αναβάθμιση στο μη μου τους κύκλους τάραττε! Σε κάθε περίπτωση όμως η ιστορία έχει ήδη τελειώσει.


Για το τέλος κράτησα μια επισήμανση. Ας μην απορήσει κανείς αν αυτή η αλλαγή θα είναι μια από τις πολλές στο Β5, που μπορεί να οδηγήσουν στην κατάργησή του ή την πλήρη αποκοπή του ως ένα λεωφορείο της πόλης μας. Σας θυμίζω τι έγινε το 1995 όταν καταργήθηκαν στα πλαίσια ευρύτερων αλλαγών τα 406 και 417 διατηρώντας το πρώτο μόνο τοπικό. Δημιουργήθηκε το Α5 το οποίο είχε αφετηρία την ΕΡΤ και, υποτίθεται, συχνότητα διέλευσης κάθε πέντε λεπτά. Ουδέποτε τηρήθηκε ενώ λίγα χρόνια αργότερα το λεωφορείο μετακόμισε στην Ανθούσα φθάνοντας στην πόλη μας γεμάτο σαρδέλλες...


Προσωπικά θα προτιμούσα να παραμείνω υποβαθμισμένος όπως είμαι σήμερα. Κάλλιο Β5 και στο χέρι, παρά 417 και καρτέρι!


ΥΓ: άσχετη λεπτομέρεια αλλά η πλειοψηφία όσων αποφάσιζαν κι αποφασίζουν, δε χρησιμοποιούν αστικές συγκοινωνίες

Νεότερη Παλαιότερη