6ο Δημοτικό Σχολείο Αγ. Παρασκευής: Αυταρχισμός, διώξεις και ένα σαφές μήνυμα

6o-sygkentrwsi-3

Όταν ο Γ.Ε.Δ.Δ. δουλεύει για τον εντοπισμό φαινομένων διαφθοράς και κακοδιοίκησης, διενεργούνται δύο ΕΔΕ για την κλοπή 2,2 ευρώ σε δημοτικό σχολείο και παράλληλα εκπαιδευτικός τίθεται σε αργία για την άσκηση κριτικής σε προϊστάμενες αρχές

Μπορεί όσα συμβαίνουν στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Αγίας Παρασκευής τους τελευταίους μήνες να ξεπερνούν κάθε λογική, δίνουν, ωστόσο, το στίγμα για τις διαθέσεις της διοίκησης, που δεν είναι άλλες από την καλλίεργεια ενός κλίματος τρομοκρατίας στους κόλπους της εκπαιδευτικής κοινότητας, ώστε να κατασταλεί η όποια μορφή αντίδρασης.

Όπως καταγγέλλει χαρακτηριστικά η Ένωση Συλλόγων Γονέων Αγίας Παρασκευής, «η συνεχιζόμενη και συνεχώς κλιμακούμενη επί μήνες δυσλειτουργία του σχολείου έχει δύο μόνο απτά και άμεσα ορατά αποτελέσματα:

»Να έχει χαθεί κάθε έννοια παιδαγωγικής λειτουργίας του σχολείου και να βάλλονται συνεχώς οι εκπαιδευτικοί του σχολείου και να θίγονται, όχι πλέον τα μισθολογικά ή εργασιακά τους δικαιώματα, αλλά η προσωπική και η συλλογική τους παιδαγωγική αξιοπρέπεια.»

Ας μιλήσουμε, όμως, για τα συγκεκριμένα περιστατικά που έχουν αναστατώσει το 6ο Δημοτικό Σχολείο Αγίας Παρασκευής.

Σε αυτοδίκαιη αργία λόγω κριτικής των πράξεων της Προϊστάμενης Αρχής

Ξεκινώντας από το τέλος, η Νατάσα Ορφανοπούλου, δασκάλα του εν λόγω σχολείου, με απόφαση του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης παραπέμπεται ενώπιον του Α΄ Τμήματος του αρμόδιου Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου και τίθεται σε αυτοδίκαιη αργία (αναδρομικά από την 8-4-14), με την ενεργοποίηση του Νέου Πειθαρχικού «Δικαίου» ( ν. 4093/2012, υποπαράγραφος Ζ.3.) που ουσιαστικά καταργεί και το τεκμήριο της αθωότητας.

Το ατόπημά της υπήρξε επίσημα η «ασκηση κριτικής επί των πράξεων της Προϊσταμένης Αρχής, το οποίο συνιστά παράλληλα «αναξιοπρεπή ή ανάρμοστη ή ανάξια για υπάλληλο συμπεριφορά».

Η διωκόμενη εκπαιδευτικός «τόλμησε» και είχε το «θράσος» να αναφερθεί εξωδίκως προς τη Διοίκηση και τον ΓΕΔΔ, προσκαλώντας τους να την προστατεύσουν «απέναντι σε κάθε αναφορά καταγγελία ή ενέργεια η οποία στρέφεται ή ήθελε στραφεί στο μέλλον» εναντίον του προσώπου της, από πρόσωπα των οποίων οι καταγγελίες είχαν κριθεί «αβάσιμες» από την αρμόδια Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε.& Δ.Ε. Αττικής, με την έκδοση αθωωτικού πορίσματος κατά την διενεργηθείσα προανακριτική διαδικασία.

Επί της ουσίας, η εκπαιδευτικός κατηγορείται από γονέα παιδιού - δικαστικού στο επάγγελμα - για παράπτωμα, για το οποίο αθωώθηκε, και όταν ζητά την προστασία της καταγγέλλεται για ανάρμοστη συμπεριφορά και τίθεται σε αργία.

Το παράπτωμα, για το οποίο ο γονέας τρίτου παιδιού (ουτε καν ο γονιός του θύματος) κατηγορεί την εκπαιδευτικό είναι ένα περιστατικό βίας μεταξύ μαθητών του περασμένου έτους, για το οποίο εκείνη αθωώθηκε. Καθώς η αθωωτική απόφαση δεν κοινοποιήθηκε στην μητέρα του παιδιού - θύματος της βίας, ο δικαστικός αποφάσισε να εμπλακεί και να επαναφέρει μια «τελειωμένη υπόθεση».

Δύο ΕΔΕ για 2,20 ευρώ

Οι δικομανείς γονείς, ωστόσο, δεν περιορίστηκαν στην παραπάνω υπόθεση, αλλά αποφάσισαν να καταγγείλουν πέντε εκπαιδευτικούς του σχολείου, γιατί σε χώρο υπό την επιτήρηρή τους εκλάπη το «φοβερό» ποσό των 2,20 ευρώ.

Η πρώτη ΕΔΕ, μάλιστα, δεν τους ικανοποίησε, με αποτέλεσμα τη νέα διενέργεια συμπληρωματικής διοικητικής εξέτασης.

Τι και αν το παιδί τους στιγματίζεται έπειτα από τις διαρκείς καταγγελίες τους.. Τι και αν στιγματίζεται παιδί του δημοτικού ως «κλέφτης».

«Εμείς είμαστε επιθεώρηση διοίκησης. Δεν μας ενδιαφέρει το παιδαγωγικό κλίμα»

Ποιος, όμως, είναι εκείνος που επέτρεψε τις διώξεις των εκπαιδευτικών με την υπογραφή του;

Πρόκειται για τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης(ΓΕΔΔ), Λέανδρο Ρακιντζή, Αρεοπαγίτη ε.τ., επιφορτισμένο μεταξύ άλλων με την «αποστολή της διασφάλισης της εύρυθμης και αποτελεσματικής λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης και τον εντοπισμό φαινομένων διαφθοράς και κακοδιοίκησης.»

Και αν δεν είναι τα παραπάνω ζητήματα πρωτεύουσας σημασίας για την αποτελεσματικότητα της δημόσιας διοίκησης, τότε ποια θα μπορούσαν να είναι...

Αυτό που έχει ενδιαφέρον, βέβαια, είναι και η απάντηση του συνεργάτη του Λ. Ρακιντζή στην αντιπροσωπεία του Συλλόγου Γονέων του σχολείου, όταν διαμαρτυρήθηκαν για το απαράδεκτο κλίμα που επικρατεί στο 6ο Δημοτικό Σχολείο:

«Εμείς είμαστε επιθεώρηση διοίκησης. Δεν μας ενδιαφέρει το παιδαγωγικό κλίμα».

«Βιομηχανία Διώξεων» και ακύρωση κεκτημένων

Σε σχετικό Δελτίο Τύπου της ΔΟΕ, η Ομοσπονδία αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Το μήνυμα είναι σαφέστατο. Δεν μπορεί ο εκπαιδευτικός να ασκήσει ούτε τα νόμιμα δικαιώματά του και να ζητήσει από τους αρμόδιους την προστασία του απέναντι στις επιβλαβείς γι’ αυτόν «βουλές» του οποιουδήποτε.

»Ολοφάνερη επίδειξη τρομοκρατίας και σιδερένιας πυγμής απέναντι στους εκπαιδευτικούς και ωμή καταστρατήγηση στοιχειωδών ελευθεριών και δικαιωμάτων τόσο από τη μεριά της διοίκησης όσο και από τον Γ.Ε.Δ.Δ.»

Γονείς και συνάδελφοι στο πλευρό των διωκόμενων εκπαιδευτικών

Το μόνο αισιόδοξο μήνυμα όλης αυτής της τραγελαφικής υπόθεσης, που όμως πρόκειται να στερήσει από μία αγαπητή και «φιλήσυχη» εκπαιδευτικό, πέρα από την ψυχική της ηρεμία και τον ίδιο τον μισθό της, είναι η συμπαράσταση που δέχεται από συναδέλφους και γονείς των μαθητών της.

Όπως μας μετέφεραν οι εκπαιδευτικοί και μέλη του Συλλόγου Εκπ/κων Π.Ε. «Ο Περικλής», Ν. Παπασπύρος και Μ. Σταυροπούλου, στην σημερινή συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το 6ο Δημοτικό Σχολείο, έλαβαν μέρος πέρι τα 800 από τα 900 μέλη του συλλόγου τους.

Την ίδια ώρα, τα λόγια των ίδιων των γονιών σε ανακοίνωση του συλλόγου τους είναι ενδεικτικά:
«Συμπαραστεκόμαστε στους δασκάλους του 6ου Δημοτικού και στο Σύλλογο Εκπαιδευτικών «ΠΕΡΙΚΛΗΣ» και τους ζητάμε να μην σκύψουν το κεφάλι, όχι μόνο για τους ίδιους αλλά και για τα παιδιά μας.


»Μόνο υπερήφανοι και αξιοπρεπείς δάσκαλοι μπορούν να διδάξουν στα παιδιά μας την αξιοπρέπεια και την υπερηφάνεια.»

 

Μυρτώ Αρετάκη / thepressproject.gr
Νεότερη Παλαιότερη